Jarig en carnaval - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Jarig en carnaval - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Jarig en carnaval

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

25 Februari 2009 | Italië, Duino

Door alle gebeurtenissen de laatste week is dit bericht wat later... en gisteren viel het internet in mijn residence uit toen ik het net wilde posten.

Ik zal het ook wat korter houden en alleen schrijven over de allerbelangrijkste gebeurtenissen van de laatste week.

In mijn vorige bericht schreef ik dat ik mezelf een beetje wilde oprapen en mezelf wat beter wilde organiseren. Ik heb wat kleine veranderingetjes aangebracht in prioriteiten stellen, maar voornamelijk doe ik meer in dezelfde tijd.

Het allerbelangrijkste de laatste week was dinsdag 17 februari, want toen werd ik 18! Olé! Jippie Jippie, Hiep Hiep Hoera!. Het was een geweldige verjaardag met heel veel verassingen.
Het begon allemaal maandag om 23:58 toen Stefan, mijn roomo de computerroom binnenkwam, me optilde en naar de dayroom droeg waar heel veel mensen me stonden op te wachten, te knuffelen en feliciteren. Er was veel taart en als verrassing had ik vanuit Nederland een pakket gekregen met veel leuke boekjes, posters en heel veel lekkers dat ik aan iedereen uitgedeeld heb. Van Nienke, mijn co-year en heel veel mensen heb ik hele lieve kaartjes gekregen die me best wel hebben geraakt. Dank ervoor!
Dinsdag overdag werd ik de hele dag door mensen beknuffeld en gefeliciteerd. Kortom, een super verjaardag.
Of er nu echt veel veranderd is? Nee hoor, leven gaat gewoon door. Ik heb alleen wat meer verplichtingen en privileges.

Ik skip nu even een paar dagen van de week, want zaterdag was ook vet cool. Het was namelijk Carnaval en Venetië is bekend om het Carnaval en de maskers dus ik ging met zo'n twintig anderen naar Venetië. Het was extreem druk en in de straten stond voortdurend file. Het leukste waren natuurlijk de mensen die zich verkleed hadden Het waren voornamelijk creaties in middeleeuwse stijl en heel overtuigend gebracht. Ik heb nu een beetje spijt dat ik mezelf niet verkleed had, maar het was er niet minder om en ik heb nu een echt Venetiaans masker. Frappant detail: net als bij mijn vorige bezoek is het me gelukt om de groep kwijt te raken. Dit keer was ik niet alleen en was het heerlijk weer.

Vorige week en deze week ook is het een beetje vreemd bij mij op school omdat de tweedejaars Trials (proefexamens) hebben en daardoor niet op school zijn. Het is zo leeg. Verder zijn de tweedejaars aan het studeren dus die zien we ook niet zoveel.

Volgende week zal ik geen bericht posten omdat ik dan in Tsjecie mijn project week heb. Een uitgebreid verslag daarvan komt later.

  • 25 Februari 2009 - 16:55

    Dieuwke:

    Heey Chris!
    mooi dat je verjaardag zo fijn was! t klinkt idd ook als een super leuke verjaardag! fijn!!
    oh en dat carnaval in Venetie.. dat lijkt me echt super!! zo met van die maskers dat is toch net als in een film, alleen dan beter: in het echt!!:)
    echt heel stoer!
    nou tot ziens of tot schrijfs! xx dieuwke

  • 25 Februari 2009 - 18:07

    Elisa:

    hey Chrissie

    wat fijn dat je verjaardag zo leuk was. maar ja dat wist ik natuurlijk al. ben ok super blij dat je 's ochtens nog even tijd voor ons had zo dat we je konden toe zingen. het was wel een beetje gek voor ons om je verjaardag te vieren terwijl je er niet was. maar door de taart met kaarsjes die je door de wapcam had uitgeblazen voelden het toch net als of je eventjes weer bij ons was. en als of het net zo was als al je andere verjaardagen.
    maar nu ben je 18 klinkt echt al supper oud...
    maar ja aan de andere kant natuurlijk ook weer zo jong...

    kus elisa

  • 25 Februari 2009 - 20:55

    Sarah:

    Hi lieve Christof,

    Net terug van toneel en hoera een berichtje van je. Was al heel benieuwd naar Carnaval,fijn dat het zo bijzonder was. Nog minder dan negen dagen en dan ben ik bij je en verheug me zeer om je te zien, te spreken, te knuffelen. Heel veel plezier in Tsjechië,
    Ciao, Sarah

  • 01 Maart 2009 - 20:11

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Hebben je net gemist in Venetie! Wij zijn ook net terug van een paar dagen Venetie, wat een prachtige stad. Bezochten alle musea,kerken, scuolas en mooie pleintjes. Gelukkig was de carnevals-drukte voorbij. Je verhaal klinkt weer helemaal heerlijk, heel veel plezier met projectweek en zijn benieuwd naar je verhalen er na, veel groeten, Nicoline

  • 02 Maart 2009 - 06:44

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Beetje laat, maar heel veel plezier in Tjechie!
    Groet Joyce Saman

  • 03 Maart 2009 - 10:04

    Akkie:

    Hoi Christof,
    ook ik ben aan de late kant, maar nooit te laat om iemand met zijn verjaardag te feliciteren: Van Harte!!!
    Dat frapante detail in Venetië zorgde weer voor die vertrouwde glimlach bij het lezen van jouw blogs, heerlijk.
    Christof, heel veel plezier in Tjechië en geniet ervan,

    groetjes Akkie en fam.

  • 06 Maart 2009 - 20:35

    Maaike Kroese:

    Hoi Christof,

    Carnaval in Venetië. Dat lijkt me prachtig om mee te maken. En hoe is het met je project in Tjechië gegaan? Inmiddels is je moeder nu ook in Italië gearriveerd en ga je de hele week met haar (en anderen) mooie uitstapjes maken. Geniet ervan en veel hartelijke groeten van Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 59685

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: