End of Year Exams - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu End of Year Exams - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

End of Year Exams

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

18 Mei 2009 | Italië, Duino

Zoals gewoonlijk is dit berichtje een beetje aan de late kant en voor een tijdje ook een van mijn laatste. Tijdens de Summer break ga ik waarschijnlijk niet bloggen. Misschien wel als ik ergens anders in Europa zit, maar in Nedereland niet. Volgende week dus voor zeker een maand het laatste blog.

Maar eerst vorige week. Die stond zoals de titel zegt in het teken de End of Year Exams voor alle eerste jaars en van de tweedejaars is bijna iedreen ook klaar met de examens. Het is dus hier, behalve voor degenen die nog examens hebben, een vakantiesfeer met perfect Italiaans vakantieweer. Heerlijk.

Vandaag moet ik alleen nog Nederlands doen en Donderdag krijg ik al mijn cijfers. Ben benieuwd.

Buiten al het studeren om heb ik ook lekker genoten van het mooie weer. Veel zwemmen. Ik ben nog een keer van Duino porto naar Fore beach gezwommen (dat is ongeveer 800 meter zwemmen langs de kliffen en de twee kastelen van Duino) met Sophie (Canada) het was heerlijk en verfrissend. Zaterdag avond was er nog een soort eindejaars party in Mickeys met een klein concert en ik eindigde de nacht met een lang gesprek in porto en een zwempartij om half drie 's nachts.

Helaas is er vorige week nog wat triests gebeurd. Een goede vriend van me had een I-pod gestolen en is nu van school gestuurd. Hij werd al langer verdacht, maar nu kwam het er uit. Het is echt verschrikkelijk stom om zo een beurs te verspillen. Het is uiteindelijk zijn eigen schuld. Diefstal is een van de weinige dingen die hier niet getolereerd worden.

Naast alle andere bezigheden ben ik nu ook weer aardig bezig met het repeteren voor de IB show. Dat is een show van eerstejaars voor tweedejaars om de afluiting van hun IB examen te vieren. Het is eigenlijk net zoiets als de EE show. Voor komende vrijdag moet alles dus af zijn. Toch is het dit keer anders. Door de relaxte atmosfeer vanwege het mooie weer en het einde van mijn examens is het dit keer niet vermoeiend in tegenstelling tot de EE show.

  • 19 Mei 2009 - 14:53

    Thomas:

    Hey Chris!

    Echt top dat je dit jaar geflikt hebt! Ik had niets anders van je verwacht eigenlijk. maar toch ;)..

    Ik zie je snel,

    Thomas.

  • 19 Mei 2009 - 15:33

    Sarah:

    Hi lieverd,
    Klinkt eindelijk naar wat meer relaxen, geniet er met volle teugen van.
    Ik wens je een prachtige afsluiting toe en verheug me zeer je zondag weer te zien. Ja en wat Wallace betreft, zo jammer voor hem en voor jullie.
    Liefs, mamma


  • 19 Mei 2009 - 20:09

    Margreet:

    Dag Christof,

    Een korte groet om je vooral de komende dagen nog veel plezier te wensen en een natuurlijk ook een supervakantie!


  • 19 Mei 2009 - 21:47

    Mirjam (moeder Nienk:

    Hoi Christof,

    Wat heb jij een hoop beleefd het afgelopen jaar op dat unieke plekje in Italie; heerlijk om naast Nienke's weblog ook de jouwe te lezen het jaar door! En nu lekker relaxen; ik hoop dat je heerlijke zomer zult hebben met al je plannen (al dan nog niet bekend)! Groet, Mirjam

  • 20 Mei 2009 - 20:50

    Marco:

    lieve Christof,
    geniet van deze laatste dagen van je eerste jaar!
    Onwijs cool dat je zondag op m'n verjaardagsfeest kan komen: ik verheug me je weer te zien en ben benieuwd hoe je veranderd en bewogen bent/hebt!
    liefs, pappa

  • 21 Mei 2009 - 19:06

    Nicoline Cornelissen:

    Lieve Christof,
    Zondag alweer naar huis!! Noor komt maandag aan. We verheugen ons zo enorm haar te zien en in alle rust terug te kijken op het afgelopen jaar. Wat heeft een ieder van jullie veel meegemaakt. Christof, hoop dat je een heerlijke zomervakantie zult hebben en uitgerust en opnieuw vol enthousiasme aan het tweede jaar zult beginnen. liefs Nicoline


  • 24 Mei 2009 - 07:05

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Fijn dat er nu tijd is om te relaxen. Bij deze wensen we je een hele fijne zomer toe en bedankt voor je boeiende verslagen het afgelopen jaar. Nu lekker naar huis. Wij moeten nog twee weekjes wachten tot we Daniek weer even hier hebben, maar die zullen snel gaan. Hartelijke groet Joyce saman en familie

  • 25 Mei 2009 - 22:54

    Akkie:

    Hey Christof,
    vanavond nog eben met Sarah gesproken, je bent al thuis !!!!
    Wat heerlijk, en met goede resultaten, geweldig .
    Geniet van het thuisfront en laat je maar lekker verwennen met allemaal lekkere dingen.
    Heel veel plezier gewenst, en dank dat we tot zover met je mee mochten reizen,

    tot ziens hoop ik,
    hartelijk groetn van Akkie, Hans en Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 59684

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: