Ups and Downs - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Ups and Downs - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Ups and Downs

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

16 Februari 2009 | Italië, Duino

Alleereerst de Felicitaties voor iedereen die door de eerste selectieronde van UWC heen is. Ga zo door en vooral: ga ervoor.

In dit bericht zal ik even kort verslag doen van wat zoal gebeurd is de laatste week en dat is denk ik, zoals gewoonlijk, vrij veel.

Maandag gingen we in Porto een schoolfoto maken voor het Yearbook en daarna hadden we assemblee en tutorial. Later had ik een meeting voor Project week in Tsjecie om te plannen wat we daar precies gaan doen. We gaan daar namelijk een van de beste tsjecische scholen bezoeken en daar presentaties geven. Het is voornamelijk genieten andere mnesen leren kennen en Praag onveilig maken verwacht ik.
Na die ontmoeting was het alweer laat en moest ik flink aan de slag met de hoeveelheid huiswerk die ik had. Dat is een van de belangrijkste dingen van de laatste week. De hoeveelheid huiswerk en het socializen veroorzaakten flink veel SLAAPGEBREK. Dat was echt verschrikkelijk deze week. De maximum hoeveelheid slaap was 6 uur en gemiddeld 5 uur. Woensdagnacht was nog erger omdat ik erachter kwam dat de berekeningen van mijn labreport verkeerd waren en ik alles overnieuw moest doen. Daarna moest ik nog leren voor een filosofie test en toen ik in bed lag was het 3:30 AM. Donderdag heb ik niet echt opgelet tijdens de les, maar vooral geprobeerd om niet in slaap te vallen... Dat lukte met behulp van mijn wiskunde lerares die me naar buiten stuurde om wakker te worden en pas daarna terug te komen.

Een van de gevolgen van dit gebrek aan slaap is de ervaring van alledag. Fysiek was ik wel aanwezig maar mentaal stond ik op stand-by. Alles wordt zo unreal. Het tweede effect is dat ik me veel slechter voel. Natuurlijk is er die behoefte aan slaap, maar ik merk dat ik me heel melancholisch ga voelen. Ik ga twijfelen aan mijzelf en de dingen die ik doe. Het leek wel alsof alles een beetje negatiever werd en slechter ging. Het ontbreekt me dan een beetje aan kracht om te leven. Ik had even te weinig levensenergie. Gelukkig is het nu veel beter na wat skiend 'reconnecting' en veel slaap dit weekend.

Dinsdag had ik een Environmental Systems test die tamelijk slecht ging. Ik maakte voor het eerst kennis met een Internationaal Bacalaureaat Examen Paper. Dat was best lastig en even wennen omdat de manier waarop ik moet denken wat anders is om goede cijfers te halen.
Toen we de resultaten terugkregen was het gemiddelde zo onbevredigend dat we om een andere test vroegen die ik vandaag (maandag) had.

Mijn social service constructive engagement in conflict was best leuk. We hadden alleen niet zoveel voorbereid, toch was het weer goed voor mijn Italiaans en de mijn volgendede Italiaanse test ging direct een stuk beter.
's Avonds was er een verrassingsfeestje voor Stapor (Cambodia) omdat ze jarig was. Heel gezellig en vooral lekkere taart. Ze was een beetje ontroerd van de leuke kaartjes die we haar hadden gegeven.

Woensdag moest ik weer naar het medical center. Ik kom daar te vaak vind ik. Beter gezegd: ik moet er te vaak naartoe omdat er weer iets met me aan de hand is. Dit keer was het probleem een tandvlees ontsteking die begonnen was nadat ik ziek was geweest en steeds erger wordt. Nu moet dus naar het ziekenhuis om de boel grondig na te laten kijken en het schoon te laten maken zodat het beter kan worden. Pfff, nog een reden om wat gezonder te gaan leven hier, al is dat, geloof me, verschrikkelijk lastig en ik zit pas in mijn eerste jaar. Het tweede wordt veel drukker...

Vrijdag ging ik met Reza (Italie) en Ben (Hong Kong) naar Emisferro om een aantal spullen voor een Valentijns verrassing te kopen...
's Avonds hadden we nog Hamidullah's verjaardag en daarna ging ik zo snel mogelijk naar bed want...

Zaterdag ging ik weer skien. Het was weer geweldig: prachtig weer, perfecte sneeuw en een hoop lol. Samen met Liv (Noorwegen) heb ik een paar schitterende off-piste afdalingen gedaan door verse witte sneeuw. Wow, geweldig en fun.
's Avonds na Menza gingen Ben, Reza, Adrian (Argentina), Hani (Palestina) en ik onze valentijns verrassing voorbereiden. Voor alle vrouwelijke eerstejaars hadden we een hart uitgeknipt en een boodschap met een snoepje eraan gedaan en die aan iedereen rondgebracht. Hartstikke leuk en iedereen was er heel blij mee.

Deze week was dus vermoeiend ik wil en hoop dat ik mezelf een beetje kan oprapen wat het organiseren van mijn leven hier betreft. Dat is soms een beetje lastig voor mij omdat ik zo mijn flegmatische kanten heb. In ieder geval zou het mooi zijn als het nu wat beter gaat want dinsdag de 17e wordt ik 18. Tijd voor een nieuwe levensperiode in de zin van wettelijk volwassen zijn.


  • 16 Februari 2009 - 18:24

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Ik twijfel even of ik wel de eerste mag zijn die naar je mag reageren, maar ben ontroerd door de openheid die je ons geeft. Christof, Ook van Noor horen we de ups maar zeker ook de downs. Het valt gewoon niet altijd mee. Er wordt van jullie zoveel verwacht en je wilt het allemaal ook zo goed doen. Het helpt zeker als je fysiek sterk bent maar ben je dat wat minder dan zul je toch die slaapuurtjes ergens moeten pakken. Ik kan me wel voorstellen dat je baalt van die doktersbezoeken maar ja je moet er toch vanaf. Is er misschien niet een counselour waarmee je kunt kijken hoe je iets meer structuur/ discipline in schoolwerk, slaaptijd, activities kunt krijgen waardoor je het beter kunt overzien en ga je vooral niet nu al zorgen maken over alles wat er volgend jaar moet gebeuren.
    Heerlijk te horen hoe je van dat skieen geniet en dat je ook nog voor al die eerstejaars meiden een valetijnscadeautje maakt is alleen maar te waarderen. Morgen 18 !! hoop dat je een hele gezellige dag zult hebben en Christof niet te ongeduldig en niet te hoge eisen/verwachtingen aan jezelf stellen.
    Gek dat je elkaar nauwelijks kent maar door jouw/jullie weblog verhalen en de verhalen van Noor krijg je wel een idee wat jullie allemaal doormaken en vind ik het echt knap, hoe jullie het allemaal, ieder op zijn eigen manier, aanpakken. Hou je taai en veel plezier morgen! liefs Nicoline


  • 16 Februari 2009 - 18:28

    Iris:

    Hee Christof!
    Ik vind je stuk heel erg leuk, klinkt misschien raar, omdat het niet zo heel erg positief is maar vind het mooi dat je een keer een stuk hebt geschreven wat niet alleen de positieve kant laat zien!

    Tot nu toe heb ik er wel even nog positieve ervaringen aan omdat ik ook zoals vele te horen heb gekregen dat ik door ben naar de tweede ronde!

    Ik wens je veel succes en ook sterkte toe, voor de komende tijd, met het vele huiswerk! En ik hoop dat je weer genoeg slaap kan krijgen zodat je weer jezelf wordt :)!

    XX Groetjes Iris!

  • 16 Februari 2009 - 19:59

    Sarah:

    Hi lieve bijna jarige en volwassen zoon van me.
    De woorden van Nicoline de moeder van Noor raken me zeer.
    Ik vind het zo knap en ook een teken van volwassenheid dat je ook je dips open kan beschrijven. Morgenvroeg skypen we en ik hoop zo dat ons pakje is aangekomen. Verheug me zeer om je 6 maart 6 dagen te zien.
    Alvast een hele dikke verjaardagsknuf,

    mamma

  • 16 Februari 2009 - 20:09

    Elisa:

    lieve romantische christof(L)

    wat leuk dat jij aan alle meisjes denkt op het college! ik ben heel erg nieuwschierig wat je op hun haartjes hebt geschreven! maar dat moet natuurlijk geheim blijven...

    dankje voor de felicitaties ben heel blij dat ik naar de volgende ronde ben!

    hoppelijk komt alles goed met je tantvlees en je slaapgebrek!

    heel veel kusjes en knufels van je zusie

  • 16 Februari 2009 - 21:09

    Akkie Langerak:

    Hey Christof,
    in plaats van een glimlach heb ik nu met een brok in mijn keel je blog zitten lezen.
    Het is open en eerlijk geschreven, mooi!
    Fijn dat je ouders komen in Maart, geniet ervan en laat je lekker verwennen.
    Voor morgen wensen wij je een hele fijne, gezellige en vrolijke dag,en ik hoop dat jij net zo in het zonnetje wordt gezet zoals jij altijd bij andere mensen doet,

    hartelijke groeten van Akkie en fam.

  • 16 Februari 2009 - 21:20

    Margreet:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Niet zomaar eentje, maar een echte mijlpaal! Helaas zal je slaap dan ook op en rond de 17e nog even onder druk staan: eerst geen oog dicht doen uit spanning voor de cadeautjes, dan net liggen te slapen en om 24.00 uur wakker gemaakt worden door je vrienden, vervolgens weer vroeg op om je cadeautjes uit te pakken, dan 's avonds weer laat naar bed omdat je je 18e verjaardag toch maar 1x in je leven kunt vieren, dan vervolgens niet kunnen slapen door alle feestelijke verrassingen die nog door je hoofd spoken... Nou ja, je snapt hoop ik dat ik maar een geintje maak.
    Ik wens je gewoon alle goeds, morgen een mooie dag en weet wel zeker dat je heel snel weer de juiste balans weet te vinden!

  • 16 Februari 2009 - 22:08

    Thomas-J:

    Hey gefeliciteerd he Jongen!

  • 17 Februari 2009 - 06:07

    Joyce Saman:

    He Christof,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je 18de verjaardag! Een hele fijne dag wensen we je toe.
    Vwb je verslag: ben het met de bovenstaande reacties eens. We hebben het er vaak over; zeker na het lezen van jullie weblogs.
    Bedankt voor je eerlijk verslag, een goede week en een hartelijke groet.
    Joyce Saman

  • 17 Februari 2009 - 06:59

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof! 18 jaar!!! Van harte; als het goed is, heb je inmiddels al de nodige felicitaties binnen? Ik hoop dat het orkest (al gezien?) je niet al te hardhandig wakker heeft gemaakt?
    Heel veel plezier, gezelligheid, verrassingen etc. vandaag voor jou; je wordt immers maar 1x 18 jaar.

    Ik heb natuurlijk ook jouw openhartig verhaal gelezen en sluit me volledig aan bij Nicoline. Je grenzen onderzoeken en verleggen en opnieuw bepalen - 't hoort allemaal bij het volwassen worden. Zal je vast allemaal lukken!

    Groet, Mirjam

  • 17 Februari 2009 - 11:28

    Jeroen:

    Christof, van harte gefeliciteerd met je 18-de verjaardag! Waar blijft de tijd? Het gaat snel: ik weet nog dat ik hoorde dat je in aantocht was zo'n 19 jaar geleden. Ik woonde toen een jaar in Leersum en maakte ook een nieuwe start. Nu 18 jaar later, veel geleefd en weinig geslapen -(be)leef je nu meer of minder door dat tekort aan slaap? Hmmm.... Ik kan daar een ingewikkelde rekensom op los laten, maar nu even niet- gebeurt er veel. Wij lezen jouw blog met veel plezier en moeten vaak lachen om je teksten.
    Nou: vanuit Den Haag een prettige dag gewenst van ons allen! Het ga je goed. Ciao.

  • 17 Februari 2009 - 13:11

    Floris En Elisa:

    gefelicteert!!! met je 18 jaar!!!

    groetjes van floris en elisa

  • 17 Februari 2009 - 14:15

    Julia En Fam.:

    Hoi Christof,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We lezen je blog met regelmaat en leven mee, Vandaag versieren een koekje met de italiaanse kleuren en eten, al filosoferend, dit op ter ere van jouw 18e verjaardag!

    Hartelijke groet vanuit dit natte landje,
    Marc, Rick, Annemieke en Julia

  • 17 Februari 2009 - 14:20

    Marije Weidema:

    Hee lieve Christof,
    van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Een bijondere dag, hoop dat het een prachtig jaar mag worden voor jou, met vooral heel veel genieten!!
    Liefs, Marije

  • 17 Februari 2009 - 15:33

    Lobke:

    Hee, weet je wie ik ben? Ik was op de infodag en ben het nichtje van Bart (USA)en heb afgelopen woensdag het goede nieuws gekregen dat ik door ben naar de tweede ronde! Dus wie weet kom ik straks naar Italie, was namelijk mijn tweede keus. Voor vandaag, Compleano Felis (of hoe je Gefeliciteerd ook mag schrijven in het Italiaans, weet nog net hoe ik het uitspreek, haha :D) En een leuke dag! Lees op andere blogs dat je verjaardag op een UWC één groot feest is! Ciao! Lobke

  • 17 Februari 2009 - 20:37

    Maaike Kroese:

    Ha, Christof,
    Van harte proficiat met je verjaardag. Ik heb net je mail gelezen van de 16e. Wat een volle weken, met veel afwisseling. Oh, oh, wat een korte nachtjes. Toch fijn dat een lerares je even de kans geeft om wakker te worden door je naar buiten te sturen.
    heb je een gezellige dag gehad tot nu toe. Ik hoorde dat je de kaarsjes van je Nederlandse vejaardagstaart vanmorgen zelf hebt uitgeblazen. Dus je longcapaciteit is in ieder geval prima. Dát was zeker die windvlaag die ik vanmorgen voelde toen ik met de fiets naar Aurum reed.
    Heel veel lieve groeten, Christof en een goed vervolg op je verblijf.
    Maaike

  • 18 Februari 2009 - 21:23

    Christof:

    Lieve Iedereen, Heel veel dank voor jullie lieve, mooie en eerlijke felicitaties!

  • 18 Februari 2009 - 21:45

    Christof:

    Ik vind en vooral wil jullie nog meer bedanken, want die felicitaties zijn prachtige cadeaus die ik liefdevol in mijn hart meedraag. Ik wordt heel dankbaar, vrolijk en blij van alle aandacht en mooie woorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 59689

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: