Koninginnedag, bezoek provincie Parlement enz - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Koninginnedag, bezoek provincie Parlement enz - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Koninginnedag, bezoek provincie Parlement enz

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

03 Mei 2009 | Italië, Duino

Hallo lieve iedereen,

Hier even een kort verslag van afgelopen week want ik moet zelf ook nodig gaan leren voor mijn end of year exams (dat is eigenlijk gewoon een uitgebreide toetsweek).

Deze week was de eerste week zonder activities dus ik had het best rustig en het voelde veel minder druk. Ik had ineens zeeën van tijd en ik heb er van genoten. Dit was alleen niet het geval voor de meeste eerste jaars want die hadden hun science project en zij moesten experiment gerelateerd aan natuurkunde, scheikunde en/of biologie ontwerpen dus zij waren druk bezig. Op het moment hebben de second years studievrij om zich voor te bereiden op de IB examens die volgende week beginnen. Er wordt op het moment veel gestudeerd hier.

Hier nog even een kort verslagje per dag:

Maandag kreeg ik mijn wiskunden en environmental systems toetsen terug en met het resultaat dat ik had voor de testen heb ik voor mijzelf proefondervindelijk gedemonstreerd dat niet leren voor een test een minder, wel voldoende, goed reslultaat geeft dat wel leren. Tijd om mezelf voor te bereiden voor de komende examens. Het is wel een beetje belangrijk om goed te scoren...
's Avonds had ik mijn turorial dinner en mijn co-tutee uit Mongolië had veel en, het meest belangrijke, heerlijk Mongools eten voor ons gekookt. Dat was genieten.

Dinsdag was het rustig, lekker gerelaxed, gezwommen en huiswerk gemaakt.
O ja, voordat ik het vergeet. Maandag was er nog een kleine italiaanse conferentie hier over gebeurtenissen in de tweede wereld oorlog. Omdat de cameraman (Ole uit Noorwegen) ziek was werd mij gevraagd of ik even wilde invallen. Het was best interessant, maar ik kon lang niet alles verstaan van wat er werd gezegd.

Woensdag heb ik met de nieuwe student represenattives het model om het parlement hier op school te vervangen voor een heel ander systeem af gemaakt en het is nu rondgestuurd zodat iedereen op kan stemmen.

Donderdag was het natuurlijk koninginne dag. Ik had oorspronkelijk het idee om een beetje gek te doen en met oranje gespoten haar en wat rare oranje spullen die door mijn moeder en broer waren opgestuurd naar school te gaan. Maar door een een of andere gebeurtenis moest een belangrijke happening voor de school net op deze dag plaats vinden dus mijn plannen vielen een beetje in het water.

Die belangrijke happening was een flagceremony van onze UWCAd in het provincie parlement van Triëste om ervoor te zorgen dat we de komende jaren regionaal overheids steun krijgen. Volgens mij is dat wel aardig gelukt. De flagceremony was best leuk. Dit keer droeg ik een vlag die wat meer Nederland gerelateerd was: de vlag van de Nederlandse Antillen.
Daarna was er nog een koor opvoering en een voordracht van een gedicht over Triëste in verschillende talen. Ik deed de Duitse vertaling en dat was volgens mij best succesvol.

Terug in Duino moest koninginne dag dan wat minder, maar toch gevierd worden dus heb ik heerlijke flensjes met Nienke, mijn co-year gegeten en daarna heeft ze mijn haar oranje gespoten waardoor ik de rest van de dag gekke opmerkingen van iedereen kreeg. Helaas was er in Nederland een poging gedaan om de koninklijke familie aan te vallen met een aantal doden tot gevolg en dat was hier het gesprek van de dag. Conclusie: koninginnedag was dus niet echt geslaagd.

Vrijdag moest ik keihard werken om mijn economie internal assessment af te krijgen, maar ik maakte het mezelf een beetje moeilijk met dus dat duurde wel eventjes en zaterdag heb ik vooral genoten van het heerlijke weer!

Dat was dus weer een week en op naar de volgende en laatste lesweek van het jaar!


  • 03 Mei 2009 - 18:43

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, je hebt
    weer een gevarieerde week achter de rug (niets gelezen deze keer over slaap tekort?!). Sterkte met nog een echte lesweek voor de boeg, het steeds mooier wordende weer en onverminderd je inspannen om alles af en voldoende te krijgen!
    Groetjes, Mirjam

  • 04 Mei 2009 - 07:43

    Opa:

    Bedankt voor weer een gezellig verslag; met oranje gevoel van top tot tenen. Zie je gauw weer en sukses met overige examens.

    Opa

  • 04 Mei 2009 - 20:21

    Maaike Kroese:

    Hoi Christof,
    Wat gaat het nu ineens snel, hè! Ik heb begrepen dat je de 23e alweer in Nederland bent. Dat wordt een extra mooie verjaartdag voor je vader. Nu nog even de laatste loodjes. Veel succes met the end of years toetsen. Klein beetje leren en dan gaat dat allemaal wel, heb je gemerkt. Heb jij een cameraverslag gemaakt van die bijeenkomst over WO II? Wat goed! Ze weten je altijd wel te vinden voor dingen waar je goed in bent.
    Lieve groet en alle goeds voor de komende afrondingsweken.
    Maaike

  • 05 Mei 2009 - 06:58

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Zijn net terug van een bezoek aan Daniek, dus loop iets achter met het lezen vd blogs.
    Heel veel succes met je first-year exams en ik heb gezien dat er hard gestudeerd wordt rond deze tijd. Bedankt voor je boeiend verslag.
    Hartelijke groet Joyce Saman

  • 06 Mei 2009 - 08:21

    Akkie Langerak:

    Hey Christof,

    volgende week alweer de laatse lesweek ?
    Ik verbaas me er nog steeds over hoe snel alles is gegaan en hoe veel er in jullie leven als UWC-er is gebeurd.
    Het was mooi om je tot zover te mogen volgen, en we hopen dat te blijven doen.
    Het is nog even doorbijten geloof ik he, maar dan kun je eindelijk echt even relaxen en bijtanken thuis.
    Heel veel succes met de laatste toetsen,
    hartelijke groeten van Akkie en fam.

  • 09 Mei 2009 - 15:56

    Sarah:

    Hi lieverd,
    We zijn net terug uit Tunesië en hebben de arabische cultuur beleefd, veel gesprekken met de mensen daar gehad en de verschillen ervaren.
    We hadden geen internet en ben heel blij je bericht te lezen, hebben je wel bij deze ervaring gemist.
    Schrijf je zo een mail,
    liefs mamma

  • 09 Mei 2009 - 16:19

    Elisa:

    dag lieve broer!

    Tunesië was een hele nieuwe leerzame ervaring voor ons. Door dat papa Arabische woordje ging leren hadden we een veel grotere opening naar de Tunesisch mensen dan veel anderen toeristen. Door de verhalen van veel taxi chauffeurs hebben we een aardig beeld gekregen van de Tunesisch mensen. Ook hebben we de verschillende kanten van de Islam gezien. Want groten deels dank zei de Islam is Tunesië het veiligste land aan de Middellandse Zee. Maar ook hebben we van een taxi chauffeur zijn ideeën over vrouwen gehoord. Volgens hem zijn vrouwen de schuld van alle slechte dingen en is het enige wat ze willen van een man zijn geld.
    Het is zo kwamen we er via een andere taxi chauffeur achter dat je best goed verdiend als taxi chauffeur daarom was hij het ook geworden. want het verdiende meer dan zijn vorige baar terwijl hij wel een hogere opleiding had.

    Ik vertel je er gauw veel meer over.

    Kus Elisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 59687

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: