Langzaam maar zeker komt het jaar aan zijn eind... - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Langzaam maar zeker komt het jaar aan zijn eind... - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Langzaam maar zeker komt het jaar aan zijn eind...

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

26 April 2009 | Italië, Duino

Hier weer eens een berichtje dat op de door mij gewenste tijd (zaterdag geschreven is).

Trouwens, Ik ben heel blij met alle leuke en lieve berichten die ik krijg van iedereen. Ik heb trouwens geen paaseieren gezocht tijdens pasen, maar er wel veel gegeten. Omdat het gevraagd werd: ik heb het eieren zoeken ook niet gemist. Daar ontbreekt hier de tijd een beetje voor. Het leven is zo bezig hier en de tijd vliegt voorbij dat ik met verbazing besef dat ik over 29 dagen alweer in Nederland ben.

Jeetje...

Maar ja nu een beschrijving van de laatste week. Vorige week was ik vreselijk druk bezig met mijn Mathematics Internal Assessment. Ik was niet de enige omdat zo ongeveer alle eerstejaars het moesten doen. Ik had het probleem dat ik het niet zo goed georganiseerd had en ook nog mijn Theory of Knowledge presentatie moets doen dat het een beetje teveel werk. Mijn TOK presentatie heb ik dus uitgesteld (moet ik nog steeds doen) en ik heb maandagnacht doorgewerkt om het af te krijgen. De volgende dag heb ik met gekak gehaald maar ik zag er wel uit als een spook volgens Hemayat (Bangladesh). Niet echt voor herhaling vatbaar dus.

Maandag was ik tijdens mijn eerste lessen vanwege mijn niet-slaap-maar-werk-nacht tegen het inslaap vallen aan het worstelen. Het was nogal zinloos want ik veel twee keer bijna inslaap en nadat het tijdens wiskunde echt gebeurd was zei mijn lerares tegen mij en Wallace (Kenia) die het zelfde had dat we maar even naar buiten moesten om wakker te worden. Verder had ik de laastse assembly van het jaar met een aantal comments over het schooljaar 08/09 dat aan zijn einde komt.

Dinsdag had ik de laatste keer social service en dat gingen we vieren met veel en vooral lekkere taart en cake! Overigens was het ook gezellig en heb ik afgesproken om met de mensen met wie we de social service hebben nog een keer af te spreken.

Daarna heb ik mijn creative activity geskipped om een meeting te hebben over het plan om het parlement hier op UWCAd af te schaffen en te vervangen voor een ander systeem. Dat is trouwens nu bijna rond. In een ander blog schrijf ik er wel meer over.


Woensdag was er tijdens de pauze een grote en niet zo leuke verrassing. Alle studenten die in Lucchese wonen moesten direct naar Lucchese gaan omdat er een grote diefstal was geweest. Gelukkig was er van mij niets gestolen, maar de politie ging alle kamers doorzoeken. Dat was even schrikken en vooral vervelend voor de mensen van wie gestolen werd.

Donderdag had ik de laatste keer klimmen die jaar, maar vanwege het hondenweer ging dat niet door dus hebben de 'klimmers' de 'climbing storage room' opgeruimd.

Vrijdag was het de laatste schooldag voor de secondi. Daarom hadden ze bedacht om verkleed als een stel maffe personen (je mag zelf weten hoe je je dat voorstelt) op school te komen. Z hadden ook overal op de muren papier geplakt met boodschappen erop. De tweedejaars hebben volgende week studievrij wat betekent dat veel menser er niet zullen zijn.

Vandaag heerlijk van het weer genoten en met Stefanie (Brazilië) het model gestructureerd om het students parlement af te schaffen en te vervangen voor een systeem van colleg meetings.

Dat was de week zo ongeveer.

Dan rest mij nog dit: veel succes met de eindexamens!

En voor mij is het weer bezig met mijn volgende Internal maar dit keer economie.

  • 26 April 2009 - 06:59

    Margreet:

    Ja ongelofelijk hoe snel uiteindelijk zo'n jaar voorbijgaat... Met zoveel indrukken en ervaringen, maar ook als ik het goed lees steeds meer kennis over wie je zelf bent en waar je drives liggen!
    Veel succes met alle testen en met het vinden van het juiste slaap-waakritme!

  • 26 April 2009 - 08:08

    Sarah:

    Hi Lief,
    Grappig, dit keer een minder filosofisch verhaal, maar een down to earth verslag van je week. Hoop dat je weer wat bijgekomen bent. Kan je nu helemaal niet meer klimmen?
    Ben heel benieuwd naar je plan voor de college meetings.
    Ja nog 28 dagen, verheug me er wel op om je te voelen, te horen en te zien. Wil je al mijn dierbare secondi, Samantha, Hassan en Lily een dikke examensucces knuf geven. Heel veel liefs en geniet van het Italiaanse, zag wel op de buienradar veel heftigs aan komen drijven,
    liefs,
    je mamma

  • 26 April 2009 - 09:50

    Joyce:

    Hi Christof,

    Bedankt voor je succeswens, we moeten nu inderdaad echt beginnen met leren. Maar dan komt voor ons de volgende fase er ook al snel aan, studeren, reizen, op kamers wonen etc..
    ik wens jou heel veel succes met alles en ook wens ik je een goede reis terug naar nederland. Leuk om de verslagen van je te lezen Christof!

    xxx,

    Joyce

  • 26 April 2009 - 12:05

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof,
    Leuk om weer even wat van je te horen! Herken heel goed het 's nachts doorwerken om iets af te krijgen. Gelukkig krijg je van de docenten 'de kans' om even bij te tanken. Sterkte met de laatste loodjes! Groet, Mirjam

  • 26 April 2009 - 21:00

    Sicco:

    Hoi Christof, tempus fugit! time flies. Nog maar een maand, op deze wervelende school met ongekende mogelijkheden. Ga je je kontakten vasthouden? af en toe eens een rondje landen afreizen? Eerst studeren? wat ben je van plan?
    Met beste groet, Sicco

  • 27 April 2009 - 16:04

    Thomas-J:

    Christof!!

    MOoi verhaal man, netzoals de andere!
    bedankt dat je mij er even aan herinnerd dat ik eindexamen moet doen!.. De tijd begint te dringen voor het leren;)..

    Ik ben overigens een brillemans geworden. Ik heb eraan toe gegeven... The wayfarer is het geworden. kijk maar op mijn hyves;).. thomas-batelaan.hyves.net

    Ik spreek je!

    Thomas.

  • 27 April 2009 - 18:02

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Leuk weer alles te lezen, zet hem op met de laatste examens en succes met je TOK presentatie, Nog een maandje en hebben jullie echt vakantie!!, groet, Nicoline

  • 27 April 2009 - 19:13

    Elisa:

    hey christof

    leuk dat je weer een weblog schrijft! de tijd gaat inderdaad heel snel dus zie ik je in no time weer thuis.

    kus elisa

  • 28 April 2009 - 07:46

    Akkie Langerak:

    Hey Christof,
    er is weer het nodige aan je voorbij getrokken deze week !
    Veel ruimte om even in gedachten te verzinken was er niet zo te lezen. Wat een drukke periode is dit nog, zo op het laast van het schooljaar.
    Het was leuk en mooi om je blogs te lezen en te zien hoe jij met je ervaringen omgaat, heb er erg van genoten.
    Hoop het volgend jaar weer te mogen doen. Maar voor nu wens ik je heel veel succes met de laatste examens en toetsen !
    Er staan nu nog maar 26 dagen op de aftelkalender, ook dat gaat weer hard,
    Hartelijke groeten Akkie en fam.


  • 04 Mei 2009 - 20:31

    Maaike Kroese:

    Hoi Christof,
    Ja, deze had ik even gemist. Jij had het nogal druk met nacht zonder slaap. Maar mét succes. Je hebt het weer gehaald! Goed hoor..
    Groet,
    Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 59685

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: