English Native Speaker Week en Skien - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu English Native Speaker Week en Skien - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

English Native Speaker Week en Skien

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

08 Februari 2009 | Italië, Duino

Vorige Week had ik Philosophy Week en deze week mochten we genietn van de: de Englisch Native speakers week.

Maandag tijdens assembly was er als gebruikelijk de aankondiging voor de week met een filmpje en het weekprogramma.
Daarna had ik Tutorial waar ik Gulsah van de Universiteit van Tilburg ontmoette die hier een presentatie ging geven over de universiteit. Daarna heb ik haar een beetje rondgeleid en heel veel gepraat over UWC omdat zij negen jaar geleden op Lester B. Pearson UWC in Canada heeft gezeten. Het was reuze interessant. Vooral de verschillen van nu en toen en de verschillen met de colleges waren heel grappig en inspirerend.
's Avonds na menza was er een film, Juno over een tienermeisje dat zwanger wordt en na de geboorte van haar kindje de baby afstaat voor adoptie.

Dinsdag was best speciaal omdat ik voor het eerst met mijn Social Service naar een school in Monfalcone ging om workshops te geven over conflict solutions. Ik vond het lastig en ik was een beetje nerveus omdat mijn Italiaans nog niet zo goed is, maar het was wel leuk en ik heb er een een aantal nieuwe woorden geleerd. Het probleem is nu dat ik mijn creative activity moet veranderen. Ik hoop dat ik nu art kan gaan doen.
's Avonds was er taster session met eten uit de Engels sprekende delen van de wereld. Het was een groot succes, vooral omdat de English Native speakers er een soort restaurant van hadden gemaakt en het eten heel leuk opgediend werd met uitleg wat het was en waar het vandaag kwam.

Woensdag was er stereotype day en ik moest als nerd komen, dat was niet zo succesvol omdat ik erg laat wakker werd en me niet kon voorbereiden. Het is trouwens erg leuk om een soort verkleedfesst te houden en dan ik rare kleding in de les te zitten.
's Avonds had ik Karate en aan het eind van de les moesten we een 'gevecht' houden. Mijn tegenstander was Elias (Jemen), een sterke vechtjas en ik ben dat dus absoluut niet. Ik heb me kranig geweerd en geloof ik een gekneusde rib opgelopen.

Donderdag avond was er Jam and Poetry session. Met veel prachtige gedichten en songs. Het leuke was dat mijn philosophy leraar nog een stuk op zijn saxofoon speelde en wij erachter kwamen dat hij heel veel platen had gemaakt in De USA. Later zagen we de cover van een van die platen met hem als jonge saxofonist en we waren stomverbaasd omdat we dat absoluut niet verwacht hadden.

Vrijdag met Environmental Systems hadden we een natrium experiment zo verkloot dat we maar hadden bedacht alle data te faken. Gelukkig waren er andere groepen die hetzelfde probleem hadden dus nu krijgen we de data van een andere klas. Dat is wel zo goed voor mijn integriteits gevoel.
's Avonds hadden we de Native English Speakers Show en ik moest als Spiderman komen. Joar (Noorwegen) had ik gevraagd om een spiderman masker op mijn gezicht te tekenen. Dat zag er heel gaaf uit maar na de show was ik een half uur bezig om het te verwijderen.
De show zelf was heel goed met een aantal flitsende dansen als de swing en het meest speciale was een slide scoh over de plekken waar de deelnemers van de week woonden.

Zaterdag was een hele active dag. 's Ochtends om 6 uur opstaan omdat mijn roomo Stefan meeging op een cultural trip naar Verona. Ik had besloten niet te gaan omdat ik liever ging skien. Ik had een plaats als student-instructor, maar ik hoefde helemaal geen instructie te geven. Het weer was gewoon te slecht en voor beginners was het vreselijk. Het sneeuwde ongeloofelijk hard. Ik had geen capuchon dus het sneeuwde zo gezegd naar binnen. Een bril hielp niet echt omdat die de hele tijd besloeg en het om de vijf minuten moest schoonvegen de hoeveelheid sneeuw die erop kwam. Zonder bril was het ook haast onmogelijk omdat alle sneeuw in mijn ogen kwam dus moest ik met kleine bochtjes naar beneden. Zo kon ik mijn techniek nog verbeteren. Verder mochten we voor de veiligheid niet off-piste skien wat een onmogelijke opgave was omdat er een meter verse sneeuw op de piste lag zodat het het een off-piste ervaring werd. Het was geweldig. De helft ging na een uur terug naar Duino omdat ze het niet aandkonden, maar de die-hards als ik kregen een mooie beloning: een schitterende en mysterieuze ervaring in de sneeuw met aan het eind perfecte pistes en het stopte met sneeuwen. De piste was voor ons (behalve ons was bijna niemand zo gek om met een halve sneeuwstorm te gaan skien of snowboarden) en op het eind een lekkere warme chocolademelk en apfelstrudel. THAT'S LIFE.
's Avonds was er een American Prom. Dat is een soort gala party (met hele formele kleding enzo). Het was de bedoeling dat alle boys een meisje zouden vragen als Date. Ik ging met Amika (Japan). Het was heel gezellig en we hebben echt heel veel gedanst.

Nu moet ik keihard gaan werken aan mijn E systems labreport en gaan leren voor een test.

  • 08 Februari 2009 - 14:56

    Margreet:

    Dag Christoff,
    Goed om te lezen dat je weer zo fit bent dat je in ieder geval als echte die hard de sneeuw trotseert en daar ook nog heel veel plezier aan beleeft. Je mag dan misschien geen vechtjas zijn als het om karate gaat, maar als bijna iedereen de piste verlaat omdat het sneeuwt (?), en jij gaat door, nou dan beschik je mi best over vechtlust, en dan nog wel een waarmee je een ander geen pijn doet...
    Fijne week weer, en een koude groet (het gaat straks sneeuwen) uit 's-Hertogenbosch

  • 08 Februari 2009 - 16:11

    Sarah, Marco, Floris:

    Hi Lieve Christof,
    Net met z'n allen op de bank je bericht gelezen, echt genieten. Je bouwde mooi de spanning op met je sneeuw avontuur. Ik was echt benieuwd of je dit ook nog leuk ging vinden en ja hoor. Is Amika dat hele mooie meisje?
    Hoop je vanavond te spreken.
    Liefs van ons allen.

  • 08 Februari 2009 - 16:11

    Elisa:

    hey bro

    ik wou je even complimenteren omdat jij altijd alles zo leuk opschrijft!!
    maar ik spreek je hoppelijk vanavond.
    dus XXX

    elisa

  • 08 Februari 2009 - 17:05

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, lekker fanatiek. Je gaat gewoon door, blessures of niet. Met recht een 'die hard'.
    Vandaag voor het eerst trof ik een parallel in jouw en Nienke's verhaal, grappig! Al beleven jullie de dingen toch zo apart. Succes met je lapreport en test!

    Groet, Mirjam

  • 09 Februari 2009 - 09:58

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Ben net begonnen om updates te lezen van alle blogs van jouw en je co-years. Heb er een hele kluif aan, maar o zo leuk. Zoveel verschillende ervaringen en toch ook overeenkomsten.
    Een echte doorzetter ben je; die chocolademelk met apfelstrudel moet echt heerlijk zijn geweest na zo'n avontuur in de sneeuw.
    Een hele goede week en tot de volgende keer.
    Groeten Joyce Saman

  • 09 Februari 2009 - 13:36

    Akkie Langerak:

    Hoi Christof,
    ik voelde de glimlach alweer op mijn gezicht verschijnen toen ik over het engelse eten las, en hoopte dat je nu genoeeg binnen kon krijgen voor de hele week.
    En wat een geweldige ervaring op de skipiste, heerlijk lijkt me, en of dat doorzetten getuigd!!
    En zo'n gebroken rib, daar moet je niet te hard mee lachen, dat kan pijnlijk zijn. Dnasen kan wel natuurlijk, leuk zo'n feest.
    Nou joh, wij wensen je weer en goede week, ducces en tot de volgende keer ,
    Akkie en fam.

  • 10 Februari 2009 - 19:08

    Elisa:

    was nog effen vergeten te vertellen dat I Love You

  • 11 Februari 2009 - 16:54

    ELIsa:

    hey chris

    ik ben zo blij want ben door de eerste ronden heeen!!

  • 11 Februari 2009 - 16:55

    Oma Riet:

    hallo Christof,wat een geweldig sneeuw-avontuur,past echt weer bij jou!We genieten van je verhalen en zijn ook onder de indruk van je programma,je dagen zijn wel gevuld!!Leuk,ondanks lastig,die workshops conflict situations,maar waarom moet je je creative activity veranderen??Heb een goede week verder!
    liefs van opa en oma E.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 59680

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: