Ziek enzo - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Ziek enzo - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Ziek enzo

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

31 Januari 2009 | Italië, Duino

Het begon een week geleden al met heel veel mensen op sicklist. Er is een griepepidemie aan de gang en ik werd een van de slachtovers...

Vorige week zondag de 25e (geloof ik) begon het met keelpijn, lichte duizelingen, buikpijn en het voelde alsof ik koorts had. Volgens mij heb ik niet echt hoge koorts gehad, maar het voelde niet prettig.
Toch heb ik de tijd dat ik ziek was zo fijn mogelijk gemaakt als ik kon. Het was de meeste momenten gewoon genieten. De momenten dat ik me echt pijnlijk ziek voelde niet, maar in mijn herinnering waren dat er niet zoveel. Het mooiste moment was donderdag toen ik 's ochtends voor het eerst weer naar buiten ging en helemaal genoot van de prachtige zonnestralen onder het genot van van een appel in een hangmat.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag was ik op sicklist. Die dagen heb ik niet zo veel gedaan: Ik werd wakker gemaakt door de nurse die tussen 11 en 13 uur kwam kijken hoe het met me ging. Een keer kwam ze me vertellen dat er 21 studenten op sicklist waren. Dat is ongeveer 12% van de studenten! Na dat babbeltje stond ik op voor mijn brunch en 's middags ging ik een filmpje kijken. Daarna wat huiswerk (we zijn met Engels begonnen met 'The Lord of the Flies'), een beetje zelfstudie en avondeten. Verder op ongeregelde tijden leuke gesprekken met mensen gehad en soms kwam er ziekebezoek langs waar ik heel blij mee was. Veel dinners heb ik samen met Francesco gehad die al wat langer een griepslachtoffer was. Donderdag avond heb ik nog even geskyped met mijn ouders. Ik vond het prettig om ze weer even te zien en te spreken al was het via een computer en een webcam met slecht beeld.

Donderdag nacht kon ik alleen niet slapen omdat ik te weinig had gegeten. Daarom ging ik om 03:30 ontbijten met Yacoub (Jordanië) en Guy (Israël) die ook niet konden slapen. Het was een heerlijk ontbijt met veel geroosterde broodjes, smeerkaas en tomaat. Dat is ook wat anders dan een broodje jam, cornflakes en melk.

Vrijdag voelde ik me de hele dag vrolijk omdat ik eindelijk eens een keer mijn energie kwijtkon.
Na school ben ik nog naar Triëste geweest met Hemayat (Bangladesh), Earth (Thailand) en Amika (Japan) om wat boodschappen te doen. Ik moest onder andere nieuwe sokken kopen want de meest waren verdwenen door de maanden heen.

Ik lag er eindelijk eens een keer op tijd in omdat ik zaterdag morgen wilde gaan skiën. Helaas waren er geen plekken vrij. Volgende week kan ik in ieder geval wel skiën.

Het was een erg jammer dat ik nou deze week ziek moest zijn omdat het Philosphy week was met een aantal lezingen en discussies met filosofen in de philosophy en ToK lessen. Vrijdag avond was er nog een concert met een uitstekend optreden van een paar studenten. Het blijft me maar verbazen hoe goed ze zijn. Echte topklasse muziek.

Nog een fijne week en tot het volgende bericht.

  • 31 Januari 2009 - 18:18

    Nienke :

    Sorry nogmaals voor niet komen! Maar blij dat de soep smaakte =) Enne het is GUY niet GAY, can you imagine if his name would be Gay!
    xxx

  • 02 Februari 2009 - 13:07

    Elisa:

    hey Chrissie

    wat fijn dat jij er van kan genieten om ziek te zijn!
    ik probeer het ook maar bij mij werkt het niet echt. ik heb namelijk buikgriep en heb verschikkelijke krampen waar door ik haast nit kan lopen.
    maar ja gelukkig gaat het nu al een stuk beter.
    the lord of the flies is een heel mooi verhaal leuk dat jullie dat met engels doen!!!
    wel jamer dat je filosofie week hebt gemist maar ik ben er van overtuigt dat je de filosofie van griep nu wel geleerd hebt!!

    doe de groetjes aan iedereen!

    kus elisa

  • 02 Februari 2009 - 14:21

    Sarah:

    hi lieve Christof,
    Ik heb je blog niet automatisch gekregen. Ik hoorde van Elisa dat je een blog had, weet je hoe dat komt? Ik heb me opnieuw aangemeld.Wat ben je toch een kanjer dat je zelfs van het ziek zijn kan genieten. Wil je mij snel je allerleukste foto van het UWC toesturen met veel studenten die aan het genieten zijn.

    Liefs mamma

  • 02 Februari 2009 - 18:01

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt. Als je al jullie activiteiten leest heb je gewoon geen tijd om ziek te zijn!! rustig aan maar weer en heel veel plezier, groet Nicoline

  • 02 Februari 2009 - 19:07

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Wat vervelend dat je ziek was. Hopelijk gaat het weer wat beter met je.
    Ondanks je ziek zijn, heb je zo te lezen weer genoeg meegemaakt.
    Veel plezier deze week en lekker uit kijken naar het skiweekend.
    Groetjes Joyce Saman

  • 02 Februari 2009 - 21:49

    Akkie:

    Hoi Christof,

    dat jij nou net ziek was tijdens Philosophy week, iets wat jij zo graag doet, dat moet balen zijn geweest.
    Hopen dat het volgende week weer beter met je gaat en er valt volgens mij met jouw altijd wel wat te filosoferen.....
    Een hele goede week, tot het volgende verhaal,
    groetjes Akkie en fam.

  • 05 Februari 2009 - 23:01

    Marco:

    Hai Christof!

    ben je intussen weer helemaal beter en weer helemaal op dreef? Jouw verhaal over jouw kunst van het ziek-zijn bevestigt voor mij weer eens dat soms even ziek zijn - ook al komt het bijna nooit uit - toch helpt om weer even lekker bij jezelf te komen.
    Wie staat zichzelf dat tegenwoordig nog toe? Zoveel mensen willen die griepprik toch? Volgens mij niet goed voor mensen die niet in een risicogroep vallen.
    Wat voor verdere projecten heb je voor de boeg?
    O ja , kun je eens wat foto's op de weblog zetten, zoals die mooie waarop jullie in de regen staan te dansen of andere?

    Liefs, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 59690

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: