Een tumulteuze week in het leven van C. Ephraim - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Een tumulteuze week in het leven van C. Ephraim - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Een tumulteuze week in het leven van C. Ephraim

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

25 Januari 2009 | Italië, Duino

Maandag.
Na een ski zaterdag, een feestavond en slaap en studie zondag weer naar school. Heerlijk. Maar het eerste dat we in economics van Annemarie (Nederlandse lerares) hoorden was dat iedereen in mijn klas eruit zag als een zombie. Dat klopte in de zin dat iedereen glazig en mentaal afwezig voor zich uit zat te staren. En de second term is maar net begonnen...
Gelukkig hoorde ik in het Nederlands dat ik er nog het meest wakker uitzag. Fijn!.

Later ging het regenen en toen moest ik dus net buiten heel veel mensen zoeken die niet op de plaatsen waren waar ze moesten zijn. Dat was even spannend want tijdens assembly moest ik met Adrian (Argentinië) een presentatie geven over de Energy Saving maand die we aan het organiseren zijn. Het komt erop neer dat alle residences een competitie houden om het minste energie te verbruiken per inwonder van de residence. We lieten een filmpje zien die we hadden gemaakt wat erg grappig was, maar het geluid was terrifying. Voor het project hebben we de slogan "Smile And Save" bedacht. Tot nu toe is het best interessant en ik hoop succesvol.
Verder was assembly heel speciaal. Eerst kregen we het vreselijke bericht dat een oud-leerling uit de Gaza-Strook was omgekomen. Dat was even schrikken. Daarna hebben we twee minuten stilte gehouden met de boodschap nooit de HOOP te verliezen. Het eind kregen we nog Italiaanse liedejes van veel mensen.

Verder moest ik ook langzamerhand met mijn Practice Internal Assessment voor economy beginnen. Dat is een soort commentary waarin je een economisch kratenartikel moet analyseren en evalueren.

In de namiddag had ik nog een A1 meeting over onze zelfstudie talen en hoe dat er allemaal uit zou zien in verband met het World Literature essay en de Oral exams. Ik moet in ieder geval 2 oral presentaties houden die worden opgenomen en daarna naar Nederland worden gezonden om nagekeken te worden. Gelukkig is dat pas over twee jaar.

Dinsdag.
Met Wiskunde wordt het wat lastiger deze term. Ik moet hard mijn best doen om het te begrijpen.
Verder kreeg ik op een onverklaarbare manier last van mijn hamstring.
Overdag ging ik lekker voormijzelf werken aan mijn Internal Assessment. Heel relaxed met muziek. Ik moest eigenlijk naar CEC en Current Affairs maar ik had buikpijn dus ging ik niet.
Later nog wat gehoord over Obama's inauguratie. Ben benieuwd hoe het wordt. Ik hoop het beste en blijf sceptisch omdat er een groot verschil zit tussen enerzijds verkiezingsidealen en beloften en anderzijds de presidentiele realiteit.
'S avonds nog gerend. de pijn in mijn hamstring wordt erger.

Woensdag.
Vooral gewerkt aan mijn Internal Assessment. Weer heel relaxed met heel veel muziek.
's avonds karate voor de eerste keer. Dat is mijn nieuwe winter physical activity. Het was best leuk en gezellig. De pijn in mijn hamstring werd er alleen erger door. Later die avond nog een film gekeken.

Donderdag.
Rare dag. Iedereen zat er weer heel glazig bij in economie. Zelfs de lerares werd er door geïnfecteerd. Daarna met Engels te horen gekregen dat we wat meer slaap moesten krijgen omdat het gewoon niet gezond was hoe moe mensen eruitzagen in de tweede week. Dit klopt en ik wil het terharte nemen al is dat hier zwaar. Weer relaxed met muziek aan mijn Internal gewerkt. Waar komt die behoefte aan muziek vandaan? 12 uur muziek in drie dagen. Dat is nogal veel.
Ik begin me ook een beetje zorgen te maken. Ten eerte omdat ik een pakketje uit NL zou krijgen en die moest aankomen en die was er niet.
Ten tweede omdat mijn hamstring erg pijn doet en ik dus waarschijnlijk niet kan skien.

Vrijdag.
Tijdens mijn tweede uur viel wiskunde uit. Er was een incident met een Bosnische eertejaars gebeurd. Hij kreeg last van een psychologisch probleem en is nu in Bosnie om te herstellen. Iedereen was erg bezorgd. Ik hoop dat alles goedkomt en dat hij terug kan komen.
In de namiddag ben ik naar de dokter geweest vanwege mijn hamstring. Dat was nogal vervelend want de dokter zat de hele tijd een geanimeerd gesprek te houden met iemand aan de telefoon. Heel onprofessioneel. Gelukkig kwam de Nurse snel en die hielp me. Even later probeerde de dokter mijn oren te ontstoppen omdat er teveel oorsmeer inzit. Dat lukte niet en nu moet ik naar het ziekenhuis.
's Avonds was er big party in Lucchese omdat de housetutors naar Rome waren met een Worlds Arts and Cultures trip en wij dus kunnen doen wat we wilden. Big party dus. Alleen niet voor mij vanwege mijn blessure.

Zaterdag.
Uitgeslapen en met Nienke naar Emisferro geweest om boodschappen te doen. Best gezellig en over veel dingetjes gekletst. Later lekker wat Homework gemaakt en gerelaxed voor zover het met mijn been ging. Ik kon dus niet gaan skien wat wel een beetje balen was. Ik had er de hele nacht van gedroomd.
's Avonds ging ik 'Forrest Gump' kijken. Dat was echt een geweldige film. Daarna ben ik naar Mickey's geweest en heb heerlijk gedanst. Het was een beetje laat uiteindelijk dus heb ik maar in Samantha's (Hong Kong) geslapen.

Zondag.
Weer uitgeslapen. Voelde me niet zo lekker. Keelpijn en een beetje verhoging. Ik had nog een ontmoetting voor het SOSudan project waarin ik meedoe in de organisatie. Misschien ga ik in de zomer dus naar Sudan....
Ik heb ook nog even met mijn familie gebeld. Het was fijn om hun stemmen weer eens te horen en met ze te praten.
Nu is het laat en moet ik naar bed. Morgen neem ik denk ik een dagje vrij om te herstelling. In iedergeval voel ik me heel gelukkig hier in Duino zelf na een tumulteuze week.

  • 26 Januari 2009 - 07:03

    0pa:

    Hoi Christof,

    Het belangrijkste is dat je je fijn voelt in Duena. Je dokter? Hamstrings zijn moeilijke lichaams onderdelen. Pas op voor scheuren! Gewichts verdeling?

    Je kan goedmet stress om gaan, ga zo door!

    opa

  • 26 Januari 2009 - 09:59

    Sarah:

    Hi Lieverd,

    Heb net al je informatie over SOSudan gelezen en het is misschien een goed idee om hier over te berichten, een link te geven in je volgende blog.
    Het lijkt me een geweldig initiatief wat zeker de moeite waard is om te ondersteunen.
    Nog een vraag.
    Waar gaat je internal assesment over?

    Liefs mamma, over het wonderlijk verdwijnen van je pakket houden we contact.

  • 26 Januari 2009 - 11:09

    Akkie:

    Ha die Christof,
    Wat is er ook weer veel gebeurt in deze week bij jouw Christof!!!
    Op de een of andere manier zit ik altijd met een grote glimlach op mijn gezicht als ik jouw berichten lees. Je beschrijft het zo mooi allemaal, grappig, serieus, realistisch. Ik hoop nog veel van en over je te lezen. Sterkte met je hamstring en niet al te ziek worden, want er wordt al te vaak glazig gekeken,
    groetjes Akkie en fam.

  • 26 Januari 2009 - 17:53

    Christof Ephraïm:

    Ciao Tutti!

    Ik heb geloof ik veel spelfoutjes gemaakt in mijn laatste blog. Volgende keer beter. Het is namelijk niet de bedoeling dat ik straks een Nederlandse taalcursus moet volgen.

    Alvast bedankt voor alle lieve reacties.

  • 26 Januari 2009 - 19:23

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christoph,
    Als je straks van je hele blog een boek laat maken en na jaren weer eens doorleest dan hoop ik dat je dan al die indrukken net zo voelt als hoe je dat nu doet/beschrijft. Puur, onbevangen en met humor. Christof het ga je maar weer goed en tot een volgend verhaal!

  • 27 Januari 2009 - 14:40

    Joyce Saman:

    He Christof,
    Wat heb je je week weer geweldig beschreven. Ik heb genoten van je verslag. Hopelijk ben je niet ziek geworden en gaat het wat beter met je hamstring.
    Een hele goede week!
    Groeten Joyce Saman

  • 28 Januari 2009 - 19:01

    Nina & Tamarinde:

    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! je site is heeeeel mooi! maar we missen je hele erg! gaat het al beter met de bosnische student? eet je een ijsje voor ons?:D dat helpt ook tegen je hamstring!
    we looooveyou!(L)
    kusjes Tamarinde en Nina!

  • 28 Januari 2009 - 19:23

    Maaike Kroese:

    Hoi Christof!
    Eindelijk ben ik op je log terecht gekomen en kan ik je wel en wee een beetje volgen. Ik heb nu alleen nog maar je laatste bericht gelezen en dat is al geweldig! Wat maak je mooie dingen mee. en je red jezelf hel goed. Lijkt me dat je best een leuke afwisseling hebt tussen studie, sport, sociale activiteiten en een beetje tijd voor jezelf.
    Wat voor soort muziek spreekt je aan? Grappig, hè! Andere omgeving, andere interesses.
    Ik wens je weer veel mooie avonturen toe en vooral ook succes met je studie en natuurlijk kan dat niet zonder een goede gezondheid.
    Tot de volgende reactie.
    Hartelijke groet,
    Maaike

  • 28 Januari 2009 - 19:26

    Nina&Tamarinde:

    christoff, wij willen foto´s van jou zien!!! maar we houden toch van je!(L)

    Tamarinde&Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 59681

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: