EE show rehearsals and a Nobel Prize winner - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu EE show rehearsals and a Nobel Prize winner - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

EE show rehearsals and a Nobel Prize winner

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

03 December 2008 | Italië, Duino

Gehoord op een UWC aan het eind van het jaar:
'How are you doing?'
'Tired'

'How much did you sleep last week?'
'I don't know, five hours per night (gaaap). Man, I need some coffee'.

Dit illustreert hopelijk goed hoe ik, en veel anderen zich voelen aan het eind van het jaar er gebeurt zoveel. de hele tijd. School, Socializen, Study, andere dingetjes, op het moment heel veel oefenen voor de EE show en ook nog eens wat Slapen.
Vannacht had ik voor het eerst sinds een paar weken meer dan zeven uur slaap (weekends niet meegeteld).
Tja, dat begint zijn tol te eisen. Het is op het moment heel intensief, misschien wel iets te intensief. Verder is het nog steeds, fantastisch, geweldig en ik voel me hier helemaal thuis.
Toch BEN Ik AAN VAKANTIE (WINTERSLAAP) TOE.

Verder had ik een paar weken geleden het plan om mijn tijd wat beter te organiseren. dwz: meer studeren, iets meer slapen en meer socializen. Het meer studeren is gelukt, meer socializen ook; daar hoef ik niet mijn best voor te doen. Dat gaat vanzelf. Meer slapen alleen niet. Daar het op het moment gewoon te druk voor. Gelukkig heb ik ook niet minder slaap, maar toch.

Voor de EE show ben ik bijna elke avond wel aan het oefenen omdat ik met drie dances meedoe en ook een deel van de presentatie ga doen. By the way, het thema voor de de show is evil villains daar heeft het veel mee te maken. Verder ben ik met een aantal anderen een filmpje voor de introductie aan het maken (daar schrijf ik in mijn volgende blog meer over).

Dat zal overigens mijn laatste blog in 2008 in Duino zijn, want de dertiende kom ik weer naar NL. Na de vakantie ga ik overigens weer vrolijk verder met bloggen.

Omdat het bijna vakantie heb ik ook mijn mijn eerste rapport gekeregen, het 'End Of Term rapport'. Ik was er niet zo heel blij mee. Oke het was niet slecht, maar er ik wil het echt beter hebben. Dat is trouwens altijd met mij. Het kan altijd beter. Daar ga ik dus maar voor.

Nu even wat anders. De headmaster was het gelukt om Eric Maskin voor een speech op school te strikken. Voor ierdereen die nog nooit van hem heeft gehoord (en dat kan ik me goed voorstellen): Eric Naskin won de Nobel Prize in 2007 voor in Economie. Dit was vanwege zijn werk met de 'game theory'. Als je niet weet wat het is, moet je vooral even googelen, het is wat te ingewikkeld om nu uit te leggen vind ik.
zijn speech zelf was niet super; het klonk een beetje futloos, maar verder heel interessant.

Christof

  • 03 December 2008 - 15:27

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof,

    Heeft Maskin het in zijn speech niet gehad over game theory en de financiele crisis?

    Ik maak uit je verhaal op dat je straks thuis een heleboel gaat bijslapen? Lijkt me heerlijk voor je. Jullie moeten zo ondertussen wel in een soort van constante jetlag zitten, al die activiteiten, school, sociale dingen. En geen ouders die jullie in de gaten houden om zo de boel een beetje binnen de perken te houden. Maar ja, dan hadden jullie ook niet alles zo beleefd en meegemaakt als nu het geval is wellicht. En jullie lijven zijn nog jong, die kunnen wel tegen een stootje - toch?

    Maar hoe jij denkt er straks nog een schepje bovenop te doen om hogere cijfers te halen....

    Heel veel plezier straks in Nederland en met jouw dierbaren om je heen!

    En dan toch maar, al is het nog een beetje vroeg, een super 2009 toegewenst!

    Groet, Mirjam

  • 03 December 2008 - 15:48

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Goh, jullie hebben slaaptekort? Als ik de blogs van je co-years zo lees, zijn jullie inderdaad allemaal wel aan een vakantie toe.
    Nou, ook jij kunt aftellen.
    Heb je verslag weer met veel plezier gelezen en
    heel veel succes nog met alle voorbereidingen voor de show.
    Hartelijke groet Joyce Saman

  • 03 December 2008 - 16:08

    Julia:

    hee christof, ik ben aan je weblog gekomen door een meisje van m'n school die ook mee wilde doen aan UWC maar niet door is gekomen. leuk om al je verhalen te lezen joh, zet 'm op en heel veel plezier. en alvast; slaap lekker voor als je weer thuis bent straks.
    julia

  • 03 December 2008 - 16:19

    Sarah:

    Hi Lieverd.
    Net terug uit Amsterdam, voor een netwerkbijeenkomst over wat er nog meer te doen is dan het UWC en YLS op het vlak van jongeren talent en leiderschap.
    Fijn om je blog te lezen.
    Voorbereidingen voor de EEshow klinken intensief en heel leuk. Verheug me op je komst.

    Liefs mamma

  • 04 December 2008 - 19:49

    Christof:

    Inderdaad, Eric Maskin had het in zijn speech over de 'game theory' en hij tipte de financiele crisis ook even aan. Helaas ging hij niet echt op het laatste in.

  • 04 December 2008 - 21:59

    Akkie Langerak:

    Hoi Christof,
    wordt er van de EE-show ook een filmpje gemaakt ??
    Heb er nu zoveel over gehoord en daardoor zo nieuwsgierig geworden, dat ik het eigenlijk ook wel wil zien ??
    Voor de rest snurkse thuis he !
    Al die uwc-ers zullen de eerst de dagen thuis wel slapend door brengen,

    hartelijke groeten en tot je volgende blog, ZZZZZZZZZZ

    Akie en fam.

  • 09 December 2008 - 21:39

    Jelle:

    ey man je komt tog weer in de kerstvakantie even langs je thuis?

    dan zie ik je dan weer :D

    veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 59680

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: