African & Middle-Eastern Week - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu African & Middle-Eastern Week - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

African & Middle-Eastern Week

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

22 November 2008 | Italië, Duino

Er is weer een 'continental' week bezig en deze keer de African & Middle-Eastern week. Zoal gewoonlijk bij een Continental week, lag er maandagochtend een kaartje op mijn bed met alle activiteiten en een uitnodiging voor de African & Middle-Eastern show. Voor die show moest ik me als Mohammed Saeed Al-Sahaf verkleden. Ik had echt geen idee wie dat was. Na een paar keer googelen bleek het de voormalig Iraakse miniter van inlichtingen te zijn tijdens de Tweede Golfoorlog.

Maandag kreeg ik tijdens Assembly de sleutel van het fietsenhok en nu kan ik aan iedereen fietsen uitlenen. Tenminste, in theorie. Ik kwam erachter dat bijna alle fietsen gerepareed moesten worden. Eindelijk weer een beetja aan de fietsen prutsen.
's Avonds kwam ik erachter dat ik drie dagen de tijd had om mijn lab report te schrijven en een economics test te leren. dat was krap dus ik moest een paar nachtjes blokken en ik wilde net en ideen integreren om wat eerder naar bed, te kunnen, genoeg te studeren en te scoializen. Dat is dus niet helemaal gelukt. Helaas.

Dinsdag was er de Arfrican & Middle-Eastern stereotypeday en we moesten ons stereotypisch gedragen. Het probleem was dat het niet zo goed georganiseerd was en dat er niet zoveel mensen aan meededen. Ik eerlijk gezegd ook niet.

Woensdag avond was er story-telling en er werden een aantal verhalen van de sprookjes van Duizend-En-Een-nacht verteld, zoals Ali Baba en de veertig rovers.
Donderdag gingen we met de climbing activity klimmen bij de kliffen, maar omdat het ook hier vroeg donker wordt, zaten we na een tijd in het donker te klimmen. Alleen door het maanlicht kon ik zien waar de grepen waren en die waren er nauwelijks. Een aantal mensen hadden daar wat moeite mee. Het was heel mooi om naar de sterren te kijken en te klimmen tegelijk.

Vrijdagavond was de Africa &
Middle-Eastern show. Er waren veel African Dances, Arabic songs en een aantal sketches, waaronder een imitatie van een Ugandese Dictator en een imitatie van een Arabic Schoolday. Bij een dans moesten een aantal studenten en leraren een danswedstrijd gaan houden. Het leukste waren de leraren want die zie je nooit dansen en dan blijken ze het opeens heel goed te kunnen. De show was best goed, alleen een beetje lang.

Ik heb over een tijdje ook een 'continental week': 'The rest of Europe week'. Er is namelijk ook een Italian week, een Balkan week, een Latino week en een Native English Speakers week. Daarom blijft er maar een deel van Europa over en die krijgen dus 'The rest of Europe week'. Ik heb maar alvast bedacht om de naam te veranderen in 'The Best of Europe week'. The rest klinkt een beetje zielig vind ik.
Maar ja, dat is nu nog niet belangrijk want die week komt pas in mijn tweede jaar.

Christof

  • 22 November 2008 - 14:56

    Mamma:

    Hi lieverd, wat heerlijk om al op zaterdagmiddag een bericht te krijgen?
    Is het nog gelukt met het labreport?
    Lijkt me lastig om onder tijdsdruk te zitten en alles op tijd af te willen hebben en ook aan alle leuke activiteiten mee te willen doen en genoeg te slapen. Klinkt romantisch dat klimmen in het donker, ik ben blij dat ondanks alle financiele problemen van de school het er nog van komt.

    Liefs, Mamma

  • 22 November 2008 - 15:11

    Elisa:

    dag lieve broer!
    wat leuk dat je je door zo'n african week gaat verdiepen in Mohammed Saeed Al-Sahaf. leert zo echt een hele boel van een land. heel veel plezier!

    2X²3X elisa

  • 22 November 2008 - 16:19

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Had nog nooit een berichtje op je site achtergelaten maar lees altijd met veel plezier je verhalen. Ben het helemaal met je eens de rest of europe week klinkt een beetje zielig, Best veel beter!! Wat hebben jullie allemaal een druk programma. Naast al het schoolwerk wil je ook aan alles mee doen. Nog een paar weekjes en hebben jullie lekker vrij. Christof, nog even volhouden, het ga je goed!, groet Nicoline

  • 22 November 2008 - 16:38

    Mirjam (Moeder Nienk:

    Ha Christof, leuk om al op zaterdag wat van je te horen.
    Lastig he, om op tijd en genoeg slaap te nemen te integreren in je systeem als er zoveel te doen is.

    Groet, Mirjam

  • 23 November 2008 - 13:59

    Nienke:

    Chris! Wauw! klimmen onder de sterrenhemel. Sarah heeft gelijk, het klinkt inderdaad superromantisch.
    Het klinkt veel beter dan mijn schoolweek (toetsweek komt eraan..)
    Gelukkig maakt de sneeuw hier het ook een beetje romantisch,
    ik hoop dat ie heel lang blijft liggen, dan kan ik je inpeperen als een 'warm' welkom in Nederland :)

    Allerliefs uit 'wit' Pumerend,

  • 25 November 2008 - 09:22

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Wat heb je toch weer een week achter de rug!
    Kan me voorstellen dat er
    mensen waren die wat moeite met het klimmen hadden, maar idd zo'n sterrenhemel lijkt me prachtig.
    Leuk ook al die verschillende thema-weken. En met The Best of Europe week komt het zeker goed.
    Groeten Joyce Saman en familie

  • 25 November 2008 - 16:36

    Akkie Langerak:

    Wat een heerlijk verhaal toch weer, ik zie het je zo allemaal doen !
    The Best of Europe, goed gevonden, ben benieuwd hoe daar op gereageerd gaat worden, ooit,

    blijf genieten, tot het volgende blog !

    hartelijk groeten van Akkie en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 59679

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: