Bora, Bora, Bora - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Bora, Bora, Bora - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Bora, Bora, Bora

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

16 November 2008 | Italië, Duino

Alweer een week voorbij. Na een fantastisch long weekend gaat alles weer zijn gangetje. Het is alleen wel wat drukker met oefenen voor de EE-Show voor de tweedejaars. Er gaat steeds meer tijd inzitten en dat wordt dus een beetje stressen komende weken.

Om dat een beetje te voorkomen en mijn leven hier wat te optimaliseren zodat ik meer kan studeren, slapen, socializen en ook de andere dingetjes kan, ben ik na gaan denken en heb ik een organisatie plannetje gemaakt. Het zal er vooral op neerkomen dat ik heel gedisciplineerd moet zijn en wat socializen zal moeten opofferen denk ik. Komende week ga ik het testen en kijken of het werkt.

Maandag was het een soort rustige race dag. Op een rustige manier de hele dag doorgaan met studeren, even socializen, eten, assembly, turorial en oefenen voor de EE-show.
Dinsdag had ik Environmenta Systems extension en we gingen een expiremt met blaadjes en fotosynthese doen. Ik zal er verder niet veel over schrijven, want het ging nogal verkeerd.
Dinsdagmiddag gingen we met mijn social service een start voor een workshop maken. We moeten namelijk een constructive engagement in conflict workshop geven in een Italiaanse middelbare school.
's Avonds voelde ik me echt extreem moe dus men ik na het eten linea recta naar bed gegaan en om de volgende ochtend om 5:30 opgestaan om mijn huiswerk te maken.

De laatse week was het weer hier nogal mistroostig. Bewolkt, grijs, soms net wel, net geen regen, dan weel harde regen, kortom hondeweer, herfst en voor deze plaats best koud.
Maar volgens mijn roommo Stefan ging het veranderen toen we woensdag eindelijk wat blauwe lucht zagen.

Dat gebeurde ook. Langzamerhand werd het heerlijk weer. Het enige is dat een weersveranderin vaak gapaard gaat met de Bora, De beruchte ijswind in deze streek; het voelt koud, het waait keihard en we hebben het de rest van de winter. Niemand vind het leuk en ik vind het wel lekker. Vooral dat gevoel van de wind in mijn gezicht is heerlijk verfrissen voor me.

Vrijdagavond kwam ik op het idee om direct maar mijn huiswerk te gaan maken en pas daarna van het weekend te gaan genieten en het voelt heerlijk nu ik het af heb: twee dagen gewoon niet aan huiswerk denken.
Zaterdagochtend opgestaan en naar Emisfero geweest om boodschappen te doen. Toen ik terug kwam direct naar de gym voor fitness en daarna EE-show oefenen. Ik kreeg er zo'n honger van dat ik echt heel veel in een voor mij tamelijk korte tijd heb gegeten. Heerlijk!

O ja, het is best wel gek om te bedenken dat ik hier al twee maanden ben en over een maand alweer naar huis ga.




  • 16 November 2008 - 19:16

    Margreet:

    dag Christoff, Gisteren je ouders ontmoet, net als vele andere. Het was gewoon leuk om elkaar te treffen en ervaringen uit te wisselen als thuisblijvers. Maar ook om te horen hoe fanatiek de verschillende blogs gelezen worden en het gewoon heel leuk is dat een behoorlijk aantal, waaronder jij, zo trouw wekelijks blogt! Dus: ga door en laat je door de wind niet gek maken...

  • 16 November 2008 - 21:09

    Joyce Saman:

    Hallo,
    Tjonge,dus je hebt vast een leuk weekend gehad, zonder dat je nog aan je huiswerk moest denken. Moet toch een lekker gevoel zijn geweest.
    Gisteren ouderbijeenkomst UWC gehad, een aantal ouders gesproken oa. en volgens mij hebben jullie echt allemaal een overeenkomst: druk, druk, druk, maar super!
    Goede week en groeten
    Joyce Saman

  • 16 November 2008 - 21:51

    Elisa En Sarah:

    Hi lieve Christof,

    We komen net van de verjaardag van oma terug die 75 is geworden, heel gezellig. Bewonder je dicipline om te gaan testen wat voor jouw het beste werkt. Als je om half zes opstaat, waar ga je dan je huiswerk maken. Op de uwc ouderdag hoorde ik dat sommige leerlingen last hadden als hun roommates 's nachts of heel vroeg aan het blokken zijn. Hoe doen jullie dat in je kamer?
    Geniet lekker van de Bora en een hele fijne week.
    Liefs Mamma en Elisa

  • 17 November 2008 - 08:58

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, succes met je organisatieplan! Die EE-show, dat moet wel wat gaan worden. Horen we daar ook over?
    Groet, Mirjam

  • 17 November 2008 - 14:08

    Oma Riet:

    Wat geweldig jouw discipline/organisatie plan!Weet je nog wel het gesprek dat we hadden na "the miserables"?De dirigent die met zijn dirigeerstokje de/zijn "instrumenten" inspireert om de/zijn melodie zo optimaal mogelijk te laten klinken?wees een goede dirigent!!!Fijn dat je on s zo regelmatig op de hoogte houdt jouw avontuurlijke en drukke leven!We genieten ervan!
    liefs,opa Eef en oma Riet

  • 19 November 2008 - 08:45

    Brigitte:

    Hoi Christof,

    Ook wij waren erbij op de ouderbijeenkomst van UWC en hebben je ouders gesproken. Grappig om te horen dat zij weer familieleden van ons kennen; kleine wereld.
    Het gaat jullie als UWC-ers allemaal erg goed en dat is fijn om te horen.
    Heb het goed en geniet van je kerstvakantie.
    Groet, moeder Bart Lutters (USA)

  • 22 November 2008 - 10:15

    Dieuwke:

    Heey Chris,
    het klinkt alsof je t daar super hebt en dat de tijd vliegt!! mooi!
    tocch lijkt het me ook wel raar, maar wel leuk!
    kom je btw ook nog even op school kijken in de tijd dat je weer in hollandia bent?
    hier gaat het verder ook zn gangetje.. druk druk druk en ook vooral gezellig! had ik al verteld dat ik naar thailand ga met eva? dat we daar in de zomervakans een maandje gaan backpacken?! vet he?!
    nou heel veel plezier daar nog en tot ziens!!
    knuffel Dieuwke
    PS heb je heel veel hw? dat hoop ik tovh niet voor je .. en anders strekte ermee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 59690

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: