Personal Day, San Nicola - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Personal Day, San Nicola - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Personal Day, San Nicola

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

07 December 2009 | Italië, Duino-Aurisina

Heey iedereen,

In mijn vorige blog had ik mezelf beloofd om van de laatste weken van de first term te genieten en dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb vooral wat meer geslapen en minder nadruk gelegd op school bezigheden.

Dinsdag heb ik mijn social service constructive engagement in conflicts en daar zijn we op het moment workshops over conflicten aan het maken om die in de second term aan Italiaanse scholieren te geven. Een sessie van een aantal workshops in elkaar zetten is opzich niet lastig, maar het is wel lastig om het in het italiaans te doen. Dinsdag avond had ik nog een gesprek met de school counsellor omdat ik graag even mijn gevoelens en gedachten over de afgelopen term wilde ordenen en ik wilde erachter komen wat er nou allemaal met mij gebeurd is.

Woensdag had ik mijn personal day en heb ik heerlijk uitgeslapen en vooral een hele tijd in Duino-Porto gezeten en voor mezelf mijn gedachten en gevoelens opgeschreven om te reflecteren over het laatste jaar. Daarna heb ik nog een half uur daar gelegen en geluisterd naar de golven. Ze vertellen prachtige verhalen over stilte en vreedzaamheid. Toch voelde ik me 's avonds een beetje ziekjes. Het voelde alsof ik koorts had, maar dat had ik niet. Verder heb ik 's avonds de baard die ik een maand had laten staan afgeschoren. Daarna herkende ik mezelf nauwelijks in de spiegel. Ik moest echt aan mezelf wennen.

Donderdag voelde ik me nog steeds niet helemaal lekker en dat zou zo nog een paar dagen doorgaan zonder dat ik echt ziek werd. Er zijn trouwens verbazend veel mensen ziek. Vooral tweedejaars die net een hele zware novembermaand hebben gehad zijn ziek. Ik had donderdag al mijn klassen met de helft van de studenten die er normaal zijn. Bijna prive les. Verder had ik 's avonds een gesprek met een vrijwilliger die hier op school werkt en de meningen van studenten wilde weten voor haar pedagodie studie.

Vrijdag avond ben ik nog met mijn adottami familie naar een film over een groep fotografen die in Borneo, de Sahara en Nepal reportages maakten geweest. 's Avonds heb ik heerlijk in Lucchese zitten praten en ervan genoten om over het leven te filosoferen.

Zaterdagochtend had ik een bloeddonatie. Omdat ik nogal moe was en me niet helemaal lekker voelde was ik erna bijna flauw gevallen (gelukkig gebeurde dat niet) ik had de nacht ervoor duidelijk wat meer moeten slapen. 's Middags werd mijn haar geknipt en nu zie ik er een stuk jonger uit. Een paar dagen geleden had in nog lang haar en een baard. Het verschil is immens.

Vandaag, zondag waren er de Duino runs. Dat hield in dat de studenten van het UWCAd en wat locals en leraren teams maakten en een estafetten hielden. Ik moest als eerste rennen en ik was een van de snelsten. Mijn team werd eerste. Jippie! 's Middags was er nog de San Nicola viering met een flag ceremony en een echte sinterklaas. Samen met de Dutchies hier heb ik sinterklaas liedjes gezongen en niemand begreep er wat van. Verder heb ik nog heerlijk gedanst en ik voelde me voor het eerst in lange tijd echt gelukkig.

liefs,

Christof

  • 07 December 2009 - 10:20

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof,
    Is een 'personal day' een vertaling voor een 'baaldag'?? Een dag die we allemaal wel eens nodig hebben om tot bezinning te komen, uit te rusten, plannen te maken, etc.

    Vervelend dat er zoveel studenten ziek zijn; misschien is dat iets om ook eens in de groep ter discussie te stellen? Waar dat door komt en of er iets aan gedaan kan worden (door school, de studenten, ?????)

    In ieder geval blijkt dat wat je de afgelopen tijd ondernomen/besloten hebt je gelukkiger te maken - goed zo!

    Haar en baard er weer af.... en daar is Christof weer!

    Een fijne week en groetjes, Mirjam

  • 07 December 2009 - 12:45

    Thomas:

    Hé Chris!

    Ontzettend goed om te horen dat je kan concluderen dat je gelukkig bent!
    Was 2 weken geleden even bij je moeder geweest, Boeken van armstrong en van der weijden brengen! Ik vond het mooi om te zien dat je moeder er zo poditief onder is!
    Ik hoop je volgende week ergens kan ontmoeten. Kunnen we weer fietsen, like the old times!

    Thomas-J

  • 07 December 2009 - 14:46

    Sarah:

    Lieve Christof,

    Klinkt goed dat je toch je personal day hebt gehad, vooral het bezinnen bij de golven klinkt goed en je weer eindelijk helemaal gelukkig voelen. Hou zoveel van je,

    Mamma.

  • 07 December 2009 - 15:40

    Mattijs:

    het is goed dat je "gelukkig" bent, mooi om te horen en dat je je "roots" niet vergeet ( doelende op sinterklaas)een vraagje hoegroot was je baard ?
    ik wist trouwens niet daat je zo hard kon rennen, maar het gaat je goed.
    groeten mattijs olsthoorn

  • 07 December 2009 - 16:04

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Hoop dat je wat bij hebt kunnen slapen en je je niet meer ziekjes voelt.
    Ben toch zo benieuwd hoe je er uit zag met lang haar en baard.
    Christof, ik hoop dat je wat bij kunt tanken de komende tijd. Je maakt ook wel heel veel mee.
    Geniet en vanuit Stadskanaal een hartelijke groet Joyce Saman

  • 07 December 2009 - 16:09

    Nicoline Cornelissen:

    Ha Christof,
    Goed om af en toe even time out te nemen en na te denken hoe je het allemaal wilt doen. Soms racen we maar door en ben je iets al voorbij zonder het besef ervan. Dus prima om die rust even te zoeken. Jij gelukkig ook nog maar even voor de winterbreak. Moet je nog veel inleveren of ben je lekker klaar? Christof geniet van je laatste week van deze term en wellicht nog tot een volgend blog, groet, Nicoline

  • 07 December 2009 - 21:18

    Margreet:

    Rust is voor veel sporters de echte doping... Grappig om te zien dat je ondanks malaise weer zo hersteld was dat je als eerste kon finishen... Tot blogs!

  • 09 December 2009 - 16:10

    Akkie:

    Hey Christof,
    ik had je zo graag willen zien met haar en baard !
    Ben blij dat je je geluksgevoel weer hervonden hebt, zodat alles weer een beter plekje kan krijgen.
    De natuur, in dit geval de golven, zijn zeer inspirerende en rustgevende elementen, goed dat je daar gebruik van gemaakt hebt.
    Lieve groet van Akkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino-Aurisina

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 59678

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: