No more classes, challenges, spring - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu No more classes, challenges, spring - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

No more classes, challenges, spring

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

01 Mei 2010 | Italië, Duino-Aurisina

Heey everybody,

Happy Queensday!

Ik zal het dit bericht kort houden ondanks dat ik al een maand niet geschreven heb.

Hier de hoogtepunten:

Steeds minder huiswerk en steeds meer ontspannen was zeker een hoogtepunt met als toppunt het einde van de klassen. Geen les meer. Mijn UWCAd tijd komt tot een einde. Dat moest natuurlijk gevierd worden en daarom namen we de primi te grazen door al hun schoenen te verstoppen. Het werd een ongeloofelijke chaos. In mijn residence werkte het niet omdat we het te vroeg deden. De primi kwamen erachter en deden het terug. Zo hadden we nog meer lol.

De vulkaan uitbarsting in IJsland zorgde ervoor dat mijn mamma en opa in Napels vast kwamen te zitten en daarom besloten ze om hier te komen. Het was heerlijk om ze te zien, met ze te praten en vooral dat opa Simom mijn school kon zien en ervaren.

Ik heb ook besloten om naar Leiden University College te gaan voor mijn studie. Nu ga ik dus op ongeveer 20 km van mijn huis studeren. Wie had dat gedacht...

Tijdens het weekend dat mijn opa en moeder hier waren, vierden we ook Hemayats verjaardag en als verassing besloten we om een treasure hunt te maken en hem daarna met waterbalonnen te bekogelen om zo het begin van zijn 20e levensjaar te vieren. Het was fantastisch, maar er waren een paar foto's van gemaakt die als storend kunnen worden ervaren en die werden op facebook gezet. De headmaster kwam erachter en vond het niet kunnen. Het had zo een negatief staartje en vooral de manier waarop hij ermee omging vond ik niet constructief.

De wijze warop de faculteit hier met incenten op school omgaat is sowieso een reden tot zorg. Ook het gedrag van studenten en leraren is vaak negatief en bezorgwekkend. Vanwege privacy en interne redenen geef ik geen details maar, de bezorgdheid van studenten leidde ertoe dat er een document kwam waarmee de studenten hun bezorgdheid over het welzijn van de UWCAd community uitten. Helaas was de focus van het document niet genoeg op onze uiting van bezorgdheid en de befhoefte om erover te praten waardoor het door een deel van de faculteit erg negatief werd ontvangen. De atmosfeer was daarom een tijdje niet zo prettig hier. Ik kan er niet veel over zeggen en misschien heb ik hiermee een vertekend beeld van wat er gaande was en is geschetst want ik vind UWCAd een prachtige plek. Toch ben ik van mening dat er ee paar dingen fundamenteel scheef zitten. Vooral op integriteits en communicatie niveua. Ik denk zelf dat het voor een deel komt door te veel druk en stress.

Ik heb mezelf een beetje ontrokken van alle hectiek omdat het nu ook sudieweek is en ik keihard aan het werken ben op goed te presteren tijdens de IB. Ondank, of misschien dankzij al dat studeren voel ik me heerlijk gerelaxed en geniet ik van de laatste weken hier.

Nog een grappig hoogtepuntje: Petars verjaardag. Het is Ples traditie dat we bij elke verjaardag een grap uithalen met de jarige dus hadden we besloten om het begin van Petars 20e levensjaar in te wijden door een taart in zijn gezicht te gooien. Het was heel komisch. Vooral omdat Hemayat en ik met de taart Petar en de mensen achter hem raakten.

Ik ga nu weer studeren en van mijn tijd hier genieten. Wat er ook gebeurd. Het blijft boeiend.

  • 01 Mei 2010 - 10:38

    Floris:

    he christof

    ik heb super veel zin om je weer te zien

  • 01 Mei 2010 - 11:15

    Mirjam:

    Ha Christof, leuk om weer eens even wat van je te horen! En wat bijzonder dat jouw opa en moeder nog even aan konden komen, waar de vulkaanuitbarsting al niet goed voor is. Spreek je graag weer eens als je terug bent in Nederland over jouw UWC-ervaringen. Geniet van de laatste weken! Ga je nog wat leuks doen/reizen in de zomervakantie? Groetjes, Mirjam

  • 01 Mei 2010 - 11:42

    Mamma:

    Zoals ik in ons vorig gesprek zei, maak van elke frustratie een kans.
    Toen ik vorig jaar bij je was zei een leraar waar ik mij sprak, dat hij jullie te braaf vond en jullie (de scholieren) zich te weinig roerden. Dat doen jullie nu wel en het zoeken is naar de juiste woorden en toon, zodat het zo aankomt dat de leraren er wat mee kunnen. Fijn te horen dat je heerlijk aan het genieten en studeren bent.
    Ik vond het geweldig fijn om bij je te zijn,
    Liefs, mamma

  • 01 Mei 2010 - 13:07

    Margreet:

    Ook al ben je geen trouwe blogger meer, ik was verbaasd dat het al een maand geleden was... Zo snel gaat de tijd dus... De laatste loodjes en dan de volgende stap: dicht bij huis, maar wat is afstand? Ik wens je veel succes volgende week, en sterkte met het naderende afscheid!

  • 01 Mei 2010 - 18:37

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Wat een verhaal weer! fijn dat je hebt besloten waar je je studie gaat vervolgen! heel veel succes met al je examens en geniet van de laatste weken, veel liefs , Nicoline

  • 01 Mei 2010 - 22:48

    Akkie:

    Ha die Christof,
    wat een relaxed bericht eigenlijk !
    Ondanks de andere kant van de medaille zie je gelukkig toch ook nog de positieve dingen, en kun je nog genieten van alles.
    Fijn dat je moeder nog even langs kwam, en je opa, geweldig dat hij het heeft kunnen zien.
    Christof wij wensen je ontzettend veel succes met je examens en je laatste periode daar.
    Lieve groet van Akkie en fam.

  • 06 Mei 2010 - 20:58

    Oma Riet En Opa Eef:

    Wat een fijn,evenwichtig verhaal,lieve Christof!Misschien kun je aan de slechte communicatie nog iets ter verbetering bijdragen??Mama Sarah heeft inderdaad van de frustratie(aswolken) een kans gemaakt: jou op te zoeken met opa S en leuke interessante dagen gehad!Mooi voorbeeld!!!Geweldig dat je gekozen hebt voor den Haag!Weet je al welke vakken?20 minuten fietsen van ons vandaan:een etentje zo nu en dan??Veel succes de laatste weken met je examens en ....blijf genieten.Tot gauw ziens,liefs,opa Eef,oma Riet

  • 13 Mei 2010 - 11:50

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Beetje laat. Hoop dat de eerste examens goed gingen en nog veel succes met de rest van de examens!
    Groet Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino-Aurisina

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 59688

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: