College meeting en EE show - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu College meeting en EE show - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

College meeting en EE show

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

14 November 2009 | Italië, Duino

Hier even een kort berichtje over de laatste week. Over het algemeen was het was rustiger. Toch heb ik gemerkt dat ik wat moeier ben en concentratie problemen heb. Wel is er weer (zoals gewoonlijk) het een en ander gebeurd.

Maandag was er weer een college meeting en dat is normaal iets waar de meeste mensen bij mij op school niet echt naar uitkijken. Ze gebeuren een keer per maand en de hele communitee discusiert of stemt over onderwerpen die relevant gevonden worden zoals de student foundation, project week of curfew enzovoort. Meestal duren ze erg lang en zijn zo nogal vervelend omdat het vooral discussieren is zonder uitkomst. Verder praten vooral de mensen die goed in Engels zijn. Toch ben ik er voorstander van omdat het een van de weinige communitee bijeenkomsten is die er zijn en waar iedereen een stem heeft. Sinds dit jaar moderate ik de college meetings om ze wat effecienter en vloeidender te maken. De meeting van maandag was best wel een succes omdat het heel efficient en vrij kort was en er gestemt moest worden over de manier waarop de student foundation ingevuld zou moeten worden.

Dinsdag met Constructive Engagement in Conflicts ben ik en de anderen in mijn social service bijna klaar om een serie van workshops in elkaar te zetten over conflict oplossingen. Deze workshops zullen worden gegeven voor scholieren in de regio.

Woensdagavond had ik een geweldig diner met mijn adottami family. Dat was echt puur genieten van hele grote hoeveelheden van het heerlijkste Italiaanse eten (mijn adottami mum kookt geweldig) en het zijn hele gezellige mensen waarmee ik over van alles kan praten. Mijn adottami dad houdt heel veel van klimmen en klassieke muziek en mijn adottami mum veel van techniek en koken. Ik moet alleen wel de hele tijd in het italiaans praten maar dat gaat ook steeds beter. Binnenkort ga ik samen met ze klimmen.

Vrijdag was er de Extended Essay show! De eerstejaars hadden voor de tweedejaars een grote show georganiseerd om te vieren dat onze extended essays af zijn. Het was in een paar worden geweldig! Met veel dans, hilarische imitaties van leraren en studenten. Ik moest van te voren verkleed komen als Cristoforo Colombo en het lukte me nog aardig ook om er uit te zien als de 15e eeuwse wereld ontdekker.

Volgende week is het tijd voor mijn kennistheorie essay dus het zal wel weer druk worden.

  • 15 November 2009 - 06:40

    Sarah:

    Lieve Christof,

    Het was fijn om je vrijdag te spreken.
    Wat heb jij toch een zalige Adotti Familie, goed eten, goed italiaans spreken, klimmen, en nog zo aardig ook.
    Leuk van die EEshow, ik herinner me nog goed hoeveel tijd jij daar vorig jaar ingestoken hebt.
    Bel je vandaag nog.
    Liefs, Mamma

    Voor de andere lezers.

    Christof schreef in zijn vorige blog over mijn ziekte en een aantal van jullie hebben daar heel betrokken op gereageerd.
    Ik wil even een aanvulling geven.
    Ik heb een goed behandelbare vorm van het Non Hodgkin Lymfoom. Afgelopen week ben ik aan een intensieve periode van chemotherapie begonnen.
    Ik heb het volste vertrouwen dat ik door deze tijd goed kom.
    Als je een persoonlijk bericht van me wil ontvangen stuur dan een mail naar sarah.goudsmit@inter.nl.net

    Hartelijke groet, Sarah

  • 15 November 2009 - 13:34

    Nicoline Cornelissen:

    Ha Christof,
    Was je alweer met een mooi bericht! Wat fijn af te toe verwend te kunnen worden door zon Italiaans gastgezin. Nog leuker dat jullie veel in common hebben. Fijn dat je inmiddels het italiaans zo goed onder de knie hebt. Christof hoop dat je een niet al te hectische week zult hebben en tot de volgende keer! groetjes Nicoline

  • 15 November 2009 - 19:43

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, het klinkt weer als een volle en bijzondere week - jouw weblog! Leer je ook Italiaans koken van de adoptiefamilie?
    Wat leuk dat jullie nu terugkrijgen met de EE show waar jullie vorig jaar zo mee bezig zijn geweest. Heb jij toevallig foto's gemaakt?
    Succes komende week met schoolwerk en de rest.
    Groetjes, Mirjam

  • 16 November 2009 - 12:18

    Akkie:

    Hey Christof,
    het moet ook heel bevredigend zijn om zo lekker te koken voor iemand zoals jij !!
    Wat heb je een fijne adotti family.
    Het lijkt erop dat alles je weer aardig lukt, mooi zo ! houden zo !
    Zet hem op deze week, succes, lieve groet Akkie

  • 17 November 2009 - 07:40

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    En weer een week voorbij.
    Leuk zo'n adotti familie.
    Waren ze aan jou toegewezen of kon je zelf kiezen uit een aantal families?
    Wens je verder weer een goede week toe.
    Hartelijke groet Joyce Saman

  • 17 November 2009 - 09:21

    Sicco:

    beste Christof, wat een drukte! veel succes met je essay, weet je nog dat je bij ons wat toen je ermee ging beginnen! hou het allemaal op orde: Sara's gezondheid en de drukte in Duino. Scces!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 59681

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: