Visit & Opening Ceremony - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Visit & Opening Ceremony - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Visit & Opening Ceremony

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

25 Oktober 2009 | Italië, Duino

Hoi Iedereen,

Dit is even een kort berichtje over een week waar heel veel over te vertellen is.

Vorige week was uitzonderlijk speciaal. Elisa, mijn zusje kwam namelijk op bezoek samen met Marije het zusje van mijn co-year Nienke. En dat was vet cool. Ok, in het begin was het een beetje vreemd. Stond mijn zus ineens voor mijn neus. Wauw, maar toch had ik heel even een die-komt-uit-een-andere-wereld gevoel. Daarna besefte ik dat het eigenlijk heel normaal voelde. Ik vond het heel gaaf om haar weer te zien en we hebben vooral veel gepraat. Voor Elisa was het ook een leuk weerzien met een aantal studenten die ze nog kende van vorig jaar en vooral een kans om te ervaren hoe het leven hier nu eigenlijk is.

Omdat ik soms ook nog even huiswerk dingetjes af moest maken was het wel fijn dat er een paar activiteiten waren waar Elisa aan mee kon doen zoals Ways of Seeing (een activiteit over de manieren waarop we naar culturen kijken). 's Avonds nog lekker socializen en op tijd naar bed. Slapen is heerlijk.

Donderdag had ik verder nog mijn Model Unnited Nations activiteit waarin we oefenden met resoluties schrijven. Het was nogal komisch omdat de meesten in de groep (ook ik) de MUN regels nog moeten leren en we daarom steeds dingen heel verkeerd zeggen. Zoals in de eerte persoon spreken in plaats van "The Delegation of the Republic of Boivia condemns this proposal...' Omdat Elisa en Marije naar Pottery wilden ging ik met ze mee om te vragen of het kon. Ik vond het zelf zo leuk om te doen dat ik dankzij nu ook die activiteit wil blijven doen.

Vrijdag moest ik heel vroeg op omdat er de opening ceremony van dit schooljaar was. Als locatie had de school Pula in Kroatië gekozen en daar gingen we met de hele school naartoe in onze nationale kleding of in onze beste kostuums.

De ceremonie in Pula was wel aardig. Eerlijk, maar een beetje arrogant gezegd vond ik mijn kleding beter dan de meeste speeches. Het begin was flateus (is dat Nederlands?). Er waren een paar, niet echt levendige speechen van een paar officiele mensen zoals de Burgemeester, de president van de school, het hoofd van het Kroatische selectiecommitee en nog een paar anderen. Zij praatten allemaal over hoe geweldig het UWCAd is, maar omdat er nauwelijks passie achter zat was het nogal matig. De headmasters zijn speech was beter; hij legde ook een aantal problemen over de school bloot zoals het gebrek aan geld en de moeilijkheden die dat met zich meebrengt. Als laatste was er nog een speech van drie kwartier van de founding headmaster, David Suttcliff, over de geschiedenis en de waarde van het UWCAd in de omgeving. Samengevat zei hij dat het UWCAd aan een vernieuwing toe was en dat er ondanks de financiele problemen wel wat meer ambitie mocht zijn om het UWC gehalte van de school te versterken.

Daarna was er nog een buffet (met goed eten) en een kleine tour door de stad Pula die in het water viel omdat het zo hard regende.

Zaterdag ben ik met Elisa naar het kasteel van Trieste geweest waar we van het prachtige uitzicht over de stad, de baai en de alpen in de verten genoten terwijl de Bora ons omver probeerde te blazen. Heerlijk en we hebben vooral veel gepraat. 's Avonds was er nog een Party in Mickeys en vanochend om 5:30 vertrokken Elisa en Marije weer naar Nederland. Vanavond komt mijn co-year van het Mostar United World College in Bosnië-Herzegovina, Isabelle, hier op bezoek. Dat wordt gezellig!

  • 25 Oktober 2009 - 10:51

    Floris :

    hoi chrissie

    leuk bericht.
    was dat nou de veraasing voor elisa om naar het kassteel in triest te gaan? maar wel leuk hoor.
    en pola was ook leuk ?

    ben gister avond toch naar feyenoord geweest ze hebben gewonnen ment 1-0 van vvv.

    ik hoor de verhalen met jou en elisa nog wel ze komt straks thuis.

    groeten floris

  • 25 Oktober 2009 - 10:54

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Wat leuk dat je zus en de zus van Nienke zijn geweest en vanavond Isabelle.Jullie zullen heel wat te bepraten hebben. Geniet er weer van en succes met al je andere activiteiten en schoolwerk. Een goede week en tot je volgende blog. Hartelijke groet Joyce Saman

  • 25 Oktober 2009 - 12:12

    Tonny Van Oijen:

    Ha Christof, je gaat ook werkelijk van de ene belevenis naar de andere. Leuk dat Elisa ook een stukje mee kon proeven. Welke ambitie zou jij het UWC toewensen?
    Groeten Tonny

  • 25 Oktober 2009 - 13:15

    Sarah:

    Hi lieve Christof,
    Elisa is net terug, heel enthousiast. Heerlijk dat jullie het zo goed hebben gehad en ik hoop dat je geen problemen krijgt met het slapen van haar op je kamer.
    Ik hoorde inderdaad van Elisa dat je er heel mooi uitzag, maar kleding met speeches vergelijken? mmm.
    He lieverd hoop dat je het ook heel gezellig met Isabel hebt en bel je snel,

    Liefs,
    Mamma

  • 25 Oktober 2009 - 13:55

    Akkie:

    Hey Christof,
    eindelijk heb ik weer wat tijd om jullie blogs te lezen en daarop te reageren.
    Heb het druk gehad en was na onze reis naar Mostar ook nog ziek.
    Wat leuk om weer wat van je te lezen en goed te horen dat het, ondanks dat het stikdruk is, toch nog leuk en gezellig blijft.
    Wij weten nu ook eindelijk hoe het er een beetje toegaat op een UWC in het echt.
    We waren bij Isabelle, hebben vreselijk veel gezien, gedaan en gehoord.
    Ongeloofelijk interresant en indrukwekkend was het.
    Jullie hebben elkaar ondertussen ook ontmoet, hoop dat het gezellig was !
    We horen het nog wel.
    Bijna waren we op de terugreis vanuit Mostar langs Duino gekomen, want je moeder had gevraagd om je een zoen te brengen als het eningzins mogelijk was.
    Maar ik was juist erg koortsig de dag dat we weggingen en zodoende hebben we de kortste weg maar genomen, sorry.
    Had je graag die kus komen brengen hoor !
    Nu moet hem maar bedenken !
    Hartelijke groet en zet hem op,
    kus van Akkie

  • 25 Oktober 2009 - 17:33

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, leuk om te lezen dat jullie het gezellig hebben gehad met elkaar. Ik heb er in de auto ook al veel over gehoord van de dames. Veel plezier met potten bakken, Isabelle en het dagelijkse leven daar de komende week! Groet, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 59679

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: