Actief! - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Actief! - Reisverslag uit Duino, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Actief!

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

26 September 2009 | Italië, Duino

Een week heb ik overgeslagen met bloggen en het is toch altijd even lastig om te herinneren wat er allemaal is gebeurd. Er gebeurt hier namelijk verbazend veel.

Ten eerste dat ik hier nu bijna een maand zit en ik nu al het idee heb dat het makkelijk drie keer zolang had kunnen zijn. Mijn prioriteiten liggen dit jaar ook ietsje anders; het is vooral meer slapen en gedisciplineerder zijn. Op het moment lukt dat redelijk. Ik heb nog geen inslaap neigingen tijdens de lessen gehad. Het is dus niet zo erg dat ik aan de koffie moet om wakker te blijven. Ik wil sowieso niet aan de koffie omdat ik dan niet op mijn energie balans kan letten. Koffie zorgt ervoor dat ik me wakker en energiek voel, maar het eigenlijk niet ben. Het is pure illusie. Alhoewel ik denk dat de volwassenen die dit blog lezen daar wel meer ervaring mee hebben.

Het slachtoffer van voldoende slapen, goed mijn schoolwerk en alle andere activiteiten doen + EE's etc. is socializen. Best jammer, want ik zou heel graag wat meer nieuwe mensen leren kennen. Nu komt dat er bijna alleen tijdens de weekenden van. Dat zal dit, en komend weekend niet gebeuren. Eerst moet ik mijn EE draft afkrijgen dus dat gaat voor alles, maar als ik dan denk aan alle andere dingen die ik moet doen dan denk ik bijna meteen: Oh shit, nou wordt het wel heel veel. Mijn andere activiteiten gaan dus even op een laag pitje...

Die activiteiten zijn dus talrijk. Ik zit nog steeds in de SOSudan groep als 'accountant'. Het komt er op neer dat ik eigenlijk niets doe, maar al het geld heb. Verder ben ik bezig om een uitwisselingsproject voor studenven van UWCAd en MUWC in -Bosnië-Herzegovina op te zetten. Daar hoef ik nu ook even niets voor te doen, maar verder ziet het er goed uit. Soms wordt ik als brainstormer gevraag voor andere activiteiten zoals de Sustainability Group omdat ik, als ik wakker ben, in een groep heel creatief kan zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk de school activiteien zoals mijn social service Constructive Engagement in Conflicts. Daar wilde ik veel mee gaan doen dit jaar, maar dat is op het moment niet heel haalbaar gezien alle bezigheden. Toch is er veel mogelijk omdat de supervisor in de zomer veel training heeft gedaan en er nu meer mogelijkheden zijn om de CEC activiteiten uit te breiden. Ik wil dat het vooral wat betekenisvoller wordt voor de school. Maar eerst andere dingen. Ik ben best wel multifunctioneel, maar op een gegeven moment is het ook echt teveel. Meer is soms minder. Toch waren dat nog niet eens al mijn activiteiten. Ik heb ook nog mijn college service Public Relations. Mijn rol daarin moet ik nog zien te vinden. Ik ga waarschijnlijk iets doen met contact houden met graduates of helpen met het opzetten van een parents association. Verder is er nog sport (veel rennen) en MUN. Veel hè? Soms, als het even teveel wordt dan ga ik er even tussenuit. Fietsen of rennen naar Slovenië of lekker nietsdoen in porto. Als het écht voor een langere periode teveel wordt moet ik wat rigoreuzer (is dat een goed gespeld Nederlands woord) ingrijpen. Dan moet ik mijn superleuke activiteiten verdanderen zodat ik wat meer echt kan chillen.

Goed. Zoals ik al schreef is het soms lastig om alles wat ik doe goed te herinneren simpel vanwege de hoeveelheid. Dus dit is wat van twee weken geleden nog over is gebleven in mijn herinnering.

Vorig weekend had ik vrijdag en zaterdag de hele dat een Environmental systems fieldtrip vlakbij duino. Het weer was heerlijk, maar wel warm en soms was het nogal saai. Toch weet ik nu wat meer over de ecologie in de omgeving. Het is best wel interessant, maar sommige metingen en proeven die we moesten doen waren echt saai. Blaatjes tellen bijvoorbeeld. Verder had ik nog een asian dinner met heerlijk eten en heel veel lol, een tutorial dinnen met nog meer heerlijk eten en foto's van mijn tutor toen hij hier op school zat. Met filosofie zijn we bezig met fundametele levensvragen zoals wat ben ik? Wie ben ik? en wat is realiteit? Best interessant, maar algemeen gezegd zijn alle toepasbare theorien een makkelijk bekritiseerbare poging om de vragen te brijpen en uit te leggen zoder het helemaal te vatten. Met economie heb ik wereldhandel en heel veel discussies daarover. Vooral over het onderwerp protectionisme is is het leuk om het met elkaar oneens te zijn. Ik ga er verder niet op in omdat ik dan nog uren doorschrijf en ik nu honger heb. Ik had trouwens ook nog een Dutch Dinner met alle Nederlands sprekende hier op school. Dat zijn er best wel wat: 7 in totaal.

Dit is weer het eind van een bericht en tot de volgende keer

  • 26 September 2009 - 11:52

    Margreet:

    Ha die Christof, Slaap is het hoofdthema op alle UWc's geloof ik. Van LPC weten we dat daar de principal in de eerste weken alle 1e jaars in kleine groepjes bij hem thuis uitnodigt, en dan het daar ook over heeft. En verder heeft de school daar een nachtelijke internetban ingesteld: tussen 00.00-06.00 uur kan geen enkele leerling internetten... Wordt niet door iedereen gewaardeerd zo'n van bovenaf opgelegde maatregel, maar de school zegt dat ondanks de goede voornemens van veel leerlingen, er toch te veel nachtbraken optreedt door virtueel socializen... Tja, elk nadeel heb zijn voordeel... of toch niet? Mooie week weer en tot je volgende blog!

  • 26 September 2009 - 11:58

    Sarah:

    Hi lieve Christof,
    Terwijl ik op mijn tweede koffie wacht en net jou bericht erover gelezen heb en net gelezen heb dat het je lever belast even jou blog beantwoorden. Ik ga in ieder geval mijn koffie gebruik heroverwegen.
    Fijn om je gisteren te spreken. Volgens mij ben je keigoed bezig met het vinden van een balans, neem je jezelf steeds meer serieus in wat je wil en kan en hoop ook dat je genoeg tijd hebt voor het o zo belangrijke socializen en het ontmoeten van de primi's.
    Hou van je en heb echt soms zo zin om je weer te knuffelen.
    Liefs mamma

  • 26 September 2009 - 12:40

    Akkie:

    Hey Christof!
    goed te lezen dat je je tijdsbestedingen aardig in balans hebt, dat zul je dit jaar hard nodig hebben.
    En ik vind je herrinnering over twee weken toch best goed hoor !
    Als je wat vergeten bent dan is de bewondering alleen nog maar groter.
    Van Isabelle hoorde ik dat jij en zij een uitwisseling mogen organiseren tussen Mostar en Duino, voor eerste-jaars ?
    Lijkt mij heel leuk en goed.
    Wij gaan volgende week een week naar Mostar, heb er erg zin in !
    Ik hoop dat je de balans kunt vasthouden en kunt blijven genieten !!!
    En Sarah......wat voel ik met je mee !!!
    Liefs van Akkie

  • 26 September 2009 - 13:19

    Nicoline Cornelissen:

    Hoi Christof,
    Ja wat is dat eerste semester van dit tweede jaar druk. Alles moet af of opnieuw worden opgestart, de weken vliegen en ook in de weekenden is er zoveel te doen. Ik heb wel het idee dat je helemaal in control bent, hartstikke goed! Veel succes en plezier met al je activiteiten in de komende week, groetjes Nicoline

  • 26 September 2009 - 14:40

    Opa:

    Hoi Christof,Ik bewonder
    de hoeveelheid aktiviteiten die je onder handen hebt maar vooral hoe je aldoor bezig bent met het zoeken van een goede balans! Dat moet toch goed gaan en ik wens je er sterkte mee want het is heel belangrijk. Liefs
    Opa

  • 26 September 2009 - 15:41

    Joyce Saman:

    Hallo Christof,
    Je schrijven komt me zeer bekend voor. Eerlijk gezegd geen gek idee zo'n nachtelijk internetban van LPC. Toch heb ik het idee dat jullie heel goed weten hoe jullie je tijd het beste in kunnen delen.
    Heel veel succes komende week en tot blogs.
    Hartelijke groet Joyce Saman

  • 27 September 2009 - 09:38

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Christof, leuk weer even wat van je te horen! Hoe jij jongleert met wat je wilt/kunt/moet...... Er zijn ook zoveel leuke en interessante ervaringen op te doen naast het schoolwerk dat nu eenmaal moet gebeuren. Top fit zal je de meeste prestaties kunnen leveren, maar ja - dan moet je weer andere dingen inleveren die het leven ook zo leuk maken. Succes en tot je volgende blog! Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 59691

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: