Trials, bike practice, TOK, winterbreak etc - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu Trials, bike practice, TOK, winterbreak etc - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Christof Ephraïm - WaarBenJij.nu

Trials, bike practice, TOK, winterbreak etc

Door: Christof

Blijf op de hoogte en volg Christof

16 Februari 2010 | Italië, Duino-Aurisina

Heey,

Het is een tijd geleden, maar ik heb me er eindelijk toe kunnen bewegen om weer een blogje te schrijven.

Deze week is het tot nu toe best rustig geweest. Het voelt hier een beetje als een vakantie. Zeker in vergelijking met het begin van deze term toen ik bijna verdronk in de hoeveelheid werk. Daarover later meer. Op het moment is het dus lekker rustig. Het zou het eigenlijk niet moeten zijn, want op het moment heb ik IB trials. Dat zijn examens die niet meetellen, maar die een idee zouden moeten geven over hoe de echte examens zijn. Anyways, ik heb besloten er niet voor te studeren omdat ik lekker relaxen wat fijner vond. Nu kan ik dus goed testen hoe slim ik ben zonder te studeren.

Vrijdag zijn de trials afgelopen en start de project week. Het doel van de project week is dat studenten de college gaan promoten. Wat ik ga doen is 450 km fietsen van Duino naar San Marino met zeven ander jongens. Ik hoop dat jullie weten waar beide zijn. Ons doel is om 2000 euro op te halen om eco-showers te instaleren. Dat zijn dus environmental friendly heated showers die zonder electriciteit opwarmen. De zon gaat alles doen. Het gaat best vlot met het ophalen van geld, maar verder wordt de week (wij gaan vijf dagen fietsen) een groots avontuur. Vrijdag vertrekken we, maar we heben alleen voor twee van de vijf dagen slaapplekken. De rest wordt dus couch-surfing of in een kerk slapen. Verder zijn we er net achter gekomen dat de fietsen die we hebben een stuk minder goed zijn dan gedacht. Met we bedoel ik trouwens Petar (Servië), Peter (Canada), Pierre (Frankrijk), Dylan (USA), Mark (USA), Angus (Hong Kong), Sergio (Bolivia) en ik. Het zal dus niet van een leien dakje gaan. In ieder geval wordt het heel veel lol.

Hoe het uiteindelijk zal zijn gegaan is voor mijn volgende blog.

We hebben verder wel veel op getrained met prachtige tochten in de omgeving. Zaterdag heb ik een tocht van 65 km gemaakt naar Gorizia. Het was een prachtige dag en we fietsten op hele rustige weggetjes door een rustiek heuvellandschap naar Gorizia waar we heerlijk gelunched hebben.

Zaterdag was ik eigenlijk van plan wat te studeren voor de trials en dat gebeurde dus niet. Ik heb uiteindelijk met Tomas (Canada) en Hemayat (mijn roommo uit Bangladesh)
een grote wandeling in de heuvels bij Duino gemaakt. Er lag zelfs wat sneeuw dus we hebben elkaar flink ingpeperd en sneeuw mannetjes gemaakt.

Voordat de trials begonnen, heb ik het best druk gehad met het organiseren van een uitwisselings project met het United World College in Mostar. Ik doe het samen met Isabelle, een van mijn co-years daar en na een hoop getouwtrek was het hele college management er heel blij mee. Ik heb selecties georganiseerd en geld ervoor opgehaald. Deze uitwisseling is mede dankzij de Nederlandse UWC ouders mogelijk gemaakt. Dank daarvoor. De doelstelling van de uitwisseling is studenten een uwc ervaring vanuit een ander perspectief te bekijken. De tweede belangrijke doelstelling is om met opgedane ervaringen en ideeën beide colleges te verbeteren. Nu moet ik het alleen nog een succes zien te maken want mijn ambitie is om het uitwisseling initiatief uit te breiden met de andere Europese UWC's.

Met die selecties heb ik een verschrikkelijk drukke tijd afgesloten waarin ik echt heel veel IB werk te doen had. In de eerste maand na de winterbreak had ik mijn kennistheorie essay deadline, economics internal, philosophy internal en University applications. Niet leuk, veel te veel werk en ik was vooral bezig met studeren en niet echt met leven. Dat het zo ongeloofelijk druk was kwam vooral omdat ik in de winterbreak heel veel had gedaan, maar niet de dingen die ik voor school moest doen. Dus toen ik terug op school kwam liep ik tegen een keiharde muur met IB werk aan. Het duurde een maandje voordat ik over de opgelopen hoofdpijn heen was.

De Winterbreak zelf was verder hartstikkel leuk. Eerst was ik een paar dagen bij mijn adottami famiglia en daarna eindelijk naar huis om mijn lieve familie weer te zien. Daarna had ik een heerlijke week op wintersport waar ik mezelf heel wat freestyle trucjes heb gelleerd.

Nu ben ik van vandaag nog terug gegaan naar waar ik stopte met mijn laatste blog. Bij mijn volgende meer over projectweek.

Arreviderci en tot de volgende keer!




  • 17 Februari 2010 - 06:04

    Tonny:

    Ha christof!
    allereerst:van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Ik wens je een gezellige dag toe. leuk weer eens wat van je te horen. Je bent lekker bezig. Maar wat is leven voor jou? Hoort studeren daar niet bij? zoals ik het beleef ben ik mijn hele leven al aan het leren en ook regelmatig aan het studeren. Ik heb toch wel het idee dat ik behoorlijk aan het leven ben. Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik moest even om je opmerking lachen. Dat mag toch wel he. ik wens je een goed nieuw levensjaar toe.groeten tonny

  • 19 Februari 2010 - 16:21

    Sicco:

    Ha die Christof, nog heel erg gefeliciteerd met je verjaarfdag! Fijn om weer wt van je te horen na de radiostilte. In Den Haag ontmoetten we Marco en Sarah en het was fijn om hen nu eens direct te horen ipv een schriftelijk verslag te lezen. Wij zijn in okt 09 verhuisd nr een heel fijn huis in Eindhoven. Het ga je goed!

  • 24 Februari 2010 - 14:55

    Joyce Saman:

    He Christof,
    Wel wat laat, maar heel veel succes met fietsen.
    Wat een onderneming. Ben
    benieuwd naar je belevenissen.
    Hartelijke groet Joyce Saman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Duino-Aurisina

Christof

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 59691

Voorgaande reizen:

05 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Middle East

28 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

UWCAd year 2

28 Augustus 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: